رئيس سازمان تبليغات اسلامي خراسان رضوي به تشريح بايسته‌هاي فرهنگي در راهپيمايي اربعين پرداخت.
کد خبر: ۳۲۶۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 09 November 2016
به گزارش تابناك رضوي، حجت الاسلام و المسلمين سيد محمود مرويان حسيني در نشست «بايسته‌هاي فرهنگي در راهپيمايي اربعين» با اشاره به موقعیت مدینه در زمان شهادت امام سجاد گفت: روزی که حضرت سجاد به شهادت رسیدند مدینه مانند روزی که پیامبر را از دست داده بود به سر وسینه میزدند و عزاداری میکردند وهمه ولایتمدار امام سجاد ع بودند.
وی با اشاره به راهکارها و روش‌هايي که امام سجاد (ع) تهدید را به فرصت و غربت ائمه را به دوام مظلومیت ائمه تبدیل کردند، ادامه داد: عمده‌ترین اتفاق در این موقعیت جابجایی مبانی توسط حاکمان بود که امام اولین قدمش در آن دوران ناامیدی محض، مطرح کردن صحیفه سجادیه وفرهنگ دعا بود.
رئيس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوي ادامه داد: امام سجاد (ع) از سنت‌ها، ولو سنت‌های باطل اجتماعی به نفع تغییر فضا در جهت توسعه فرهنگ اهل بیت استفاده می‌کردند؛ كه يك نمونه از اين كارها خريدن برده بود.
حجت الاسلام مرويان حسيني افزود: امام سجاد (ع) اين بردگان را در راه خدا آزاد مي‌كردند و با وجود اينكه بردگان به خاطر كرامت و بزرگواري و انديشه امام آشنا شده بودند و حاضر به آزادي نبودند، حضرت مي‌فرمودند: خدا شما را آزاد افریده است ولذا فرهنگ اهل بیت وسیره آنها را گسترش و منتشر میکردند.
وی با اشاره به اینکه «نماد امنیت ملی جامعه اسلامی  اربعین است» افزود: عربستان در ایام حج لیاقت تدبیر سه میلیون جمعیت را ندارد و عمدا یا سهوا زائرین بیت الله را به قتل میرساند، اما در در اربعین  جمعیت 20 تا30 میلیونی مردم صدها کیلومتر مسیر طولانی را به عشق اباعبدالله می پیمایند بدون اینكه کمترین آسيبي به کسی برسد.
رئيس سازمان تبليغات اسلامي خراسان رضوي در پايان خاطرنشان كرد: ظاهر عشق و ارادت اهل البیت اما فوق‌العاده سیاسی است و نشانه آن است که مسلمین همایش‌ها ونمایش‌های بزرگی را رقم بزنند، لذا حفظ این پرچم افتخار آمیز بسيار مهم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار