رئیس مجلس شورای اسلامی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) خواست که فرهنگ علوی را بیش از پیش برای مردم تبیین کنند.
کد خبر: ۳۲۶۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸ 09 November 2016
به گزارش تابناک قم، علی لاریجانی عصر چهارشنبه در آئین تجلیل از پیرغلامان حسینی درخانه تاریخی یزدان پناه قم با تقدیر از برگزاری مراسم تجلیل از پیر غلامان حسینی افزود: تجلیل از پیر غلامانی که سر سلسله این راه بودند و چه جوانانی که در این راه قدم برداشتند، باعث شناخت بهتر جامعه از این مسیر می شود. 

وی دربخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تنها راه کسب معرفت امام حسین (ع) و اولیای دین عشق و محبت پیدا کردن به این بزرگان است، گفت: معرفت پیدا کردن نسبت به اولیای دین از طریق علم حصولی امکان پذیر نیست. 

وی با بیان اینکه اولیای دین ما را تشویق به شرکت و اشک ریختن در مجالس عزاداری و ذکر مصیبت امام حسین (ع) نمودند، اظهار داشت: اگر در سنت اسلامی توجه کنیم این گونه مجالس همواره مشهون ذکر حسینی بوده است. 

لاریجانی افزود: اینکه چرا باید زندگی ما با ذکر امام حسین (ع) ، اولاد و اصحاب او عجین باشد، نکته مهمی است که باید آنها را بفهمیم. 

وی با بیان اینکه جلسه های ذکر امام حسین (ع) باید با عشق و محبت همراه باشد و همین مساله در ذهن سوال ایجاد می کند، که چرا برای درک مقام امام حسین (ع) به خواندن کتاب توصیه نشده، و بر گریه کردن تاکید شده است، افزود: به طور حتم ما از هر طریق دیگری به غیر از گریه کردن به مقام سیدالشهدا (ع) معرفت پیدا نمی کنیم. 

لاریجانی افزود: از آنجا که بزرگان دین وجود و ساحت های منبسط دارند، درک مقام آنها از راه معرفت معمولی میسر نیست، و باید حتما محبت ایجاد شود، از این رو اینکه در سنت اسلامی ائمه اطهار نسبت به گریه کردن در مورد حادثه عاشورا توصیه و سفارش می کنند، برای این است که با این کار تقرب پیدا می کنیم که آن ساحت را بشناسیم. 

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: امامان معصوم در مقامی هستند که با علوم متعارف قابل درک نیست، و فقط یک راه وجود دارد و آن این است که قلب ها از راه عشق آماده شوند. 

یکی از اساتید حوزه علمیه قم نیز در این مراسم با تجلیل از مقام شامخ مداحان اهل بیت(ع) گفت: اگر به کسی این اجازه و فرصت داده شود، که قلب های مومنان را متوجه امام حسین (ع)کند، او به مقام بزرگی دست پیدا کرده است. 

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی میرباقری افزود: به همان اندازه که این راه به عنوان جلوه هایی از ستایشگری امام حسین (ع) مهم است، به همان مقدار نیز باید حدود آن رعایت شود، چرا که آداب و مناسک دقیقی دارد و همه کس حق دخالت در آن را ندارد. 

در این مراسم که به همت مجمع عاشقان حضرت محسن (ع) بزرگترین تشکیل مذهبی کشور ترتیب یافته بود، از 18 نفر از پیرغلامان، جوان غلامان، نوغلامان، سخنرانان و مداحان اهل بیت تجلیل به عمل آمد. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار