نشست شورای گفت وگوی بخش دولتی و خصوصی که عصر چهارشنبه با حضور مسئولان استان قم در تالار امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با حاشیه هایی همراه بود.
کد خبر: ۳۲۶۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳ 09 November 2016
 نشست شورای گفت وگوی بخش دولتی و خصوصی که عصر چهارشنبه با حضور مسئولان استان قم در تالار امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با حاشیه هایی همراه بود.نشست شورای گفت وگوی بخش دولتی و خصوصی که عصر چهارشنبه با حضور مسئولان استان قم در تالار امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با حاشیه هایی همراه بود.
 
 
به گزارش تابناک قم، دراین نشست نمایندگان بخش خصوصی در این نشست خواهان ارائه راهکارهای قانونی برای جلوگیری از ورشکستگی کارخانه ها، حمایت از تولید ملی، رفع مشکلات موانع مالیاتی کارخانه ها و کارگاه های تولیدی، ایجاد امنیت تولید برای صنعتگر و دریافت تسهیلات با نرخ سود پایین از بانک ها شدند.

**برخی صنعت گران، تولیدکنندگان و مسئولان استان از همکاری ومساعدت سهراب امدادی فر مدیر کل جدید اداره مالیات استان قم تقدیر کردند و استاندار قم خطاب به مدیر کل امور مالیاتی استان گفت: تخفیف مالیاتی به تولیدکنندگان خود خدمت بزرگی به استان است.

**مدیرکل امور مالیاتی استان قم نیز دراین نشست خطاب به تولید کنندگان گفت: به جای تقدیر از بنده، باید از استاندار قم تشکر کنید که اجازه فعالیت به بنده درقم را برای خدمتگزاری به مردم داده است.

**مجید آوری فرد مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری قم طی سخنانی گفت: برخی ابلاغیه های مالیاتی درست به دست افراد نمی رسد و بدون اطلاع فرد، رای صادر می شود.
وی ادامه داد: باید دقت کنیم که اگر قرار است رایی صادر شود باید برای ما محرز شده باشد، که طرف مقابل ابلاغیه را دریافت کرد و ماموران ابلاغیه باید روی این موضوع تمرکز دقیق و توجه کافی داشته باشند. 

**سهراب امدادی فر مدیرکل امور مالیاتی استان قم در پاسخ به دغدغه های مجید آوری فرد گفت: اداره ابلاغیه زیر نظر مدیر کل امور مالیاتی قم تشکیل شده و هر روز ابلاغ ها را پیگیری می کنیم. 
وی تصریح کرد: دیگر چسباندن ابلاغیه به در و دیوار به صفر رسیده است، رویکرد و روش کار در امور مالیاتی تغییر پیدا کرده و دو شیفت در خدمت مردم هستیم.
وی ادامه داد: ما با فعالیت های خود، هم درآمد دولت را وصول می کنیم و هم مشکلات اتحادیه ها و تولیدکنندگان که حدود 30 الی 40 هزار نفر می باشند، را برطرف خواهیم کرد.

**علیرضا رحیمی مقدم معاون ارزی بانک ملی استان قم طی سخنانی گفت: نرخ ارزی که برای خرید و فروش آزاد به ما اعلام می شود تنها 10 دقیقه اعتبار دارد وی محدودیت های نرم افزاری را دلیل این کار بیان کرد.
وی ادامه داد: در مورد انتقال ارز هم به دو روش است یکی از طریق صرافی ملی ایران که به حساب فروشنده برود و دیگری گشایش اعتبار برای ارز آزاد، که این هم محدودیت دارد و اداره بین الملل می گوید اگر بخواهیم بر این اساس ارز آزادی انجام دهیم مشتری خودش باید به حساب کارگزاری ما در خارج از طریق صرافی واریز کند و بعد از آن، ما از طریق حسابی که آنجا داریم، برای او گشایش اعتبار می کنیم. 

**محمدرضا خانی مدیر شعب بانک کشاوزی در استان قم نیز طی سخنانی گفت: در ارتباط با گشایش ال سی، ما ابتدا بین 10 الی 30درصد را به عنوان پیش دریافت گشایش ال سی اختصاص می دهیم و 80 درصد را نیز در زمان تحویل آن.
وی گفت: هر کس هر مشکل ارزی دارد ما می توانیم تا 8 میلیون دلار را برای وی انجام دهم. 

**هادی عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی استان قم و از صنعت گران بخش خصوصی گفت: سقف تسهیلات صادراتی به بانک های استان قم نسبت به استان های دیگر بسیار پایین است و این میزان بودجه، پاسخگوی صادرکنندگان استان نیست.
وی ادامه داد: باید افزایش سقف اعتباری استان در بانک توسعه صادارت با جدیت پیگیری شود.
وی گفت: درحال حاضر سقف اعتبار به افراد حقیقی 5 میلیارد ریال و به شخص حقیقی نیز 30 میلیارد ریال است و اگر فرد حساب ملی داشته باشد 10میلیارد ریال باید به وی اختصاص یابد.

**جهانگیر پیشوایی رئیس انجمن مدیران صنایع استان قم نیز از تاخیر در برگزاری شورای گفت وگوی بخش خصوصی و دولتی انتقاد کرد وگفت: در سال جاری تنها دو جلسه برگزار شد، در حالی که این نشست ها به صورت ماهانه و به صورت تخصصی تر برگزار شود.
وی خطاب به احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه تقدیمی دولت به مجلس، آیا اوراق خزانه اسلامی دیده شده و تکلیف بدهی دولت به پیمانکاران چه شد. 
پیشوایی اظهار داشت: از بودجه ابلاغی دولت و سازمان ها باید درصدی به معوقات قبلی اختصاص پیدا کند.
وی اظهار داشت: بنده در زمان همه دولت های قبلی فعال بودم و امروز دولت روحانی وارث دیونی بوده که از قبل پرداخت نشده است، باید ببینیم دریافت صنعت از کجا به کجا رسیده است؟.
پیشوایی خاطرنشان کرد: چرا در قوانین مالیاتی ما چنان سلیقه شخصی حاکم باشد که مدیری جدید بیاید و ظرف سه ماه مشکل تولید کننده را حل کند و اینگونه رضایتمندی ایجاد نمایند ولی قبلی ها توجه نداشته باشند؟
وی همچنین خطر خشک شدن حوض سلطان و خشک شدن باغ پسته در آینده را نیز به مسئولان گوش زد کرد.

**علیرضا راد، عضو هیئت رئیسه اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف استان قم نیز در این نشست گفت: برای صنعت فرش و تولید فرش دستباف قم با 30 هزار بافنده مستقیم و 550 عضو فعال، هیچ بودجه ای اختصاص پیدا نکرده و این مساله باید پیگیری شود.
وی ادامه داد: تسهیلات با نرخ سود 18 درصد جوابگوی تولید فرش قم نیست، در پیش نویس لایحه برنامه ششم آمده است کلیه معافیت ها باید برداشته و منتفی شود و ما درخواست ابقای معافیت مالیات برای فرش قم را داریم و اگر این برداشته نشود باید فاتحه آن را خواند.

**برخی تولید کنندگان نسبت به افزایش تعرفه قبض های برق و عطف به ماسبق شدن این قانون نیز انتقاد کردند. انتقاد آنها در زمانی بود که مهندس مهدی آهنین پنجه 'مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم برای چند دقیقه ای از جلسه خارج شده بود.

**احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مجلس نیز گفت: قرار بود هیچگونه افزایشی در زمینه برق نداشته باشیم، یکی از تولیدکنندگان اصرار داشت که از داخل جلسه به همراه اقای آهنین پنجه تماس بگیرد.زمانی که آهنین پنجه وارد جلسه شد، امیرآبادی فراهانی خطاب به حاضران گفت: برق آمد. امیرآبادی افزایش قیمت برق را خلاف دانست و گفت: از وزیر هم سوال کردم و قرار نبود افزایشی داشته باشیم.

**مجید آوری فرد معاون استاندار قم نیز گفت: هم اصل گران کردن برق و هم اصل وصول آن به صلاح نیست، اگر این روند ادامه یابد و کالاها نیز گران می شوند و بازار صادراتی و رقابت را از دست می دهیم، وقتی دشمنان ما را تحریم می کنند چرا ما در داخل به هم کمک نکنیم.

**مهدی آهنین پنجه 'مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم در پاسخ به انتقادها گفت: بحث تعرفه های برق زیر نظر شورای قیمت گذاری آب و برق است و به ما ابلاغ شده و 10 درصد افزایش پیدا کرد.
وی ادامه داد: آقای امیرآبادی زحمت زیادی در مجلس کشیدند،اگر صنعت گران وبخش خصوصی در جایی با مشکل برخورد کردند، تا جایی که قانون اجازه می دهد ما با آنها کمال همکاری را داریم.
وی گفت: رسما اعلام کردیم در بخش صنعت، قطعی برق صادر نشود و همکاری لازم را با همه داریم و هر جا مشکلی باشد دنبال می کنیم.

**احمد ذاکری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز گفت: 50 درصد منابع استان دست بخش خصوصی است ولی به اندازه انگشتان دو دست هم طرح معرفی نکردیم. وی ادامه داد: طرحی را به یکی از بانک های خصوصی دادیم، قم مصوبه را قبوا دارد ولی تهران و شعبه مرکزی زیر بار نمی رود، آنها در جلسات ما شرکت نمی کنند.

**احمد امیرآبادی نماینده قم در واکنش به سخنان ذاکری گفت: شهرداری تابلو آنها را بکند و حاکمیت با آنها همکاری نکند، مردم اگر بدانند بانکی برای اشتغال فرزندان انها همراهی نمی کند واکنش نشان می دهند و همه ما باید در سخنان خود بانک هایی که همکاری ندارند را به مردم معرفی کنیم.

**سید صدر الدین موسوی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم نیز از راه اندازی برخی صندوق های خصوصی در بانک های استان انتقاد کرد.وی ادامه داد: این صندوق ها، می خواهند نرخ سود 18درصد را بشکنند.

** ابوالفضل خاکی رئیس اتاق بارزگانی استان قم نیز گفت: افت صادراتی ما به دلیل قیمت تمام شده می باشد، قیمت تمام شده کالاهای ما بالاتر از ترکیه است و متاسفانه ما به اندازه ترکیه نتوانستیم از تولید حمایت کنیم.
وی ادامه داد: ترکیه امروز جز 20 کشور صنعتی دنیا است و سال آینده جزء 10 کشور خواهد بود و این به دلیل حمایت از صنعت است، در حالی که کشور ما در تکنولوژی و تجهیزات از ترکیه چیزی کم ندارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار