رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی‌های روحانی شیعه گفت: استقلال روحانیت موضوع مهمی است که نباید این استقلال هیچ‌گاه کمرنگ شود.
کد خبر: ۳۲۶۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵ 10 November 2016
به گزارش تابناک قم، علی لاریجانی صبح امروز در دومین اجلاس نماز کشور که در مجتمع عالی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: نماز ستون دین است و انسان را بانظم می‌کند که باید روزی چند وعده در محضر خداوند باشد.

رئیس مجلس با اشاره به اهمیت نماز اول وقت در جامعه گفت: نماز آخر وقت ارزش کمتری دارد که متأسفانه در جامعه نسبت به اول وقت اقامه کردن نماز غفلت می‌شود، اولیای الهی هیچ موضوعی را مقدم بر نماز نمی‌دانستند و همواره بر آن تأکید داشتند.

وی افزود: امروز آمار بالای طلاق در جامعه به یکی از معضلات تبدیل‌شده است که این آمار بسیار نگران‌کننده است و متأسفانه شیوع پیداکرده است.

لاریجانی بیان کرد: باید در کنار ترویج فریضه الهی نماز بتوانیم به جوانان رفتار مناسب با همسر را آموزش دهیم که اگر این اقدام انجام شود آمار طلاق کاهش پیدا می‌کند، رسول خدا فرمودند که زن ریحانه است که این موضوع نشان‌دهنده جایگاه و ارزش زنان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های روحانیت شیعه مردمی بودن است، استقلال روحانیت موضوع مهمی است که نباید این استقلال هیچ‌گاه کمرنگ شود.

وی تصریح کرد: یکی از ضعف‌هایی که وجود دارد این است که روحانی مستقر در برخی از شهرها وجود دارد و مساجد و حسینیه‌ها خالی از امام جماعت است که در این زمینه باید ارتباط مساجد با حوزه‌های علمیه بیشتر شود.

منبع: قم فردا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار