شهردار شيراز در ديدار با رئيس پارلمان مجارستان و هيئت همراه، شيراز را يكي از امن‌ترين و پرسودترين شهرهاي ايران براي سرمايه‌گذاري خارجي توصيف كرد.
کد خبر: ۳۲۷۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳ 11 November 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا: علي‌رضا پاك‌فطرت بعدازظهر جمعه 21 آبان در ديدار با رئيس پارلمان مجارستان، به معرفي توانمندي‌هاي شيراز پرداخت و ظرفيت‌هاي متعدد علمي، اقتصادي، گردشگري و صنعتي اين شهر را در ابعاد مختلف تشريح كرد.

پاك‌فطرت گفت: شيراز هم شهر صنايع‌دستي و هم شهر صنايع الكترونيك محسوب مي‌شود و جايگاهي مهم در كشور و جهان به اين لحاظ دارد.

او با اشاره به وجود دانشگاه‌هاي معتبر در اين شهر، گفت: دانشگاه شيراز و دانشگاه علوم پزشكي شيراز به لحاظ توان علمي در جهان شناخته شده هستند و حضور و فعاليت آنها در اين شهر، ظرفيتي مناسب براي توسعه را فراهم كرده است.

پاك‌فطرت با بيان اينكه طي 5 سال اخير شيراز به لحاظ شهرسازي، حمل و نقل و ترافيك، هوشمندسازي و ساير ابعاد، توسعه خوبي را تجربه كرده است، گفت: امروز در شيراز شاهد راه‌اندازي مترو و تلاش براي توسعه آن هستيم و اميدواريم در آينده خطوط تراموا نيز به حمل و نقل درون‌شهري ما اضافه شود.

او به ظرفيت‌هاي گردشگري شيراز به لحاظ ابعاد مذهبي، تاريخي و طبيعي اشاره و اضافه كرد: طي سال‌هاي اخير هتل‌هاي بزرگ توسعه يافته و بر تعداد و كيفيت آنها افزوده شده است.

شهردار، شيراز را مستعد و آماده پذيرش سرمايه‌گذاران از سراسر جهان در بخش‌هاي مختلف دانست و گفت: ما براي سرمايه‌گذاران بسته‌هاي خوبي را تدوين كرده‌ايم و اگر سرمايه‌گذار خارجي حاضر به سرمايه‌گذاري باشد، سود 25 درصد سالانه را تضمين مي‌كنيم.

او با بيان اينكه طي دو دهه اخير، اداره شهرها در ايران به مردم واگذار شده است، گفت: مردم پارلمان شهري را انتخاب مي‌كنند، انتخاباتي كه دوره پنجم آن را سال‌آينده و همزمان با انتخابات رياست جمهوري، برگزار خواهيم كرد و اين پارلمان شهري است كه اداره شهر را عهده‌دار بوده و براي توسعه شهر برنامه‌ريزي مي‌كند.

پاك‌فطرت با بيان اينكه ارتباط خوبي در سال‌هاي گذشته بين شيراز و مجارستان، در سطوح مختلف ايجاد شده است،‌ به خواهر خواندگي شيراز و شهر پچ در مجارستان اشاره و اضافه كرد: ما آمادگي كامل داريم تا زمينه‌هاي توسعه روابط را در حوزه‌هاي فرهنگي، گردشگري و علمي، فراهم كنيم.

او با اشاره به سفر يك‌هفته‌اي خود به مجارستان، مردم اين كشور را انسان‌هايي با فرهنگ و اصيل توصيف و اضافه كرد: مشتركات فرهنگي زيادي بين ايران و مجارستان وجود دارد.

پاك‌فطرت با تصريح اينكه از توسعه روابط تجاري و اقتصادي بين شيراز و شهرهاي مختلف مجارستان، استقبال و حمايت مي‌كند، گفت: قوه مقننه در ايران و مجارستان با نوشتن و تصويب قوانيني ساده مي‌توانند مسير سرمايه‌گذاري و توسعه روابط را بين دو كشور تسهيل كرده و ارتباطات را رونق دهند.

شهردار شيراز گفت: امكان صادرات محصولات فرهنگي، صنايع‌دستي، توليدات كشاورزي و ... از شيراز به مجارستان به واسطه حضور و فعاليت تجار و بازرگانان توانمند در شيراز، وجود دارد.

پاك‌فطرت در پاسخ به سئوال رئيس پارلمان مجارستان پيرامون تاثير روابط خواهر خواندگي شيراز و پچ، گفت: اين روابط زمينه‌اي را براي اعزام هيئت‌هاي كارشناسي و عرضه توانمندي‌هاي علمي، تجاري، هنري، فرهنگي و فني فراهم كرده است.

او با بيان اينكه هفته آينده نيز يك هيئت كارشناسي از شيراز به پچ سفر مي‌كند، گفت: شيراز به واسطه وجود دانشگاه‌ علوم پزشكي و پزشكان توانمند و متخصص، در بخش‌هاي مختلف خصوصا جراحي پيوند اعضا، پيشرفت‌هاي چشمگيري داشته كه با توجه به دانشگاهي بودن شهر پچ، روابط خوبي در اين حوزه را شاهد بوده‌ايم.

شهردار شيراز با بيان اينكه امكان تبادل دانشجو و استاد بين دانشگاه‌هاي شيراز و پچ، يكي از مسائل مد نظر بوده و هست، گفت: بي‌ترديد دانشگاه‌هاي شيراز و علوم پزشكي شيراز، آماده استقبال از بحث مبادله دانشجو و دانش بوده و هستند.

پاك‌فطرت همچنين گفت: شيراز طي سال‌هاي اخير در حوزه فني و مهندسي، در ابعاد مختلف پيشرفت بسيار خوبي داشته و امروز توان صدور دانش فني را به كشورهاي مختلف دارد.

شهردار شيراز در پاسخ به سئوال ديگر رئيس پارلمان مجارستان در خصوص تاثير برجام بر وضعيت شيراز، گفت: در دوران پسا برجام، شاهد توسعه روابط بين ايران و كشورهاي مختلف اروپايي هستيم و هيئت‌هاي مختلفي به شيراز سفر كرده‌اند.

پاك‌فطرت، زمينه‌سازي براي افزايش مبادلات تجاري، اقتصادي و گردشگري را يكي از تاثيرات مثبت برجام توصيف و اضافه كرد: يكي از ظرفيت‌هاي مهم شيراز، گردشگري است و طي سه سال گذشته شاهد افزايش تعداد گردشگران خارجي در شيراز بوده‌ايم.

شهردار شيراز گفت: در گذشته و در بعضي فصول سال، بخش قابل توجهي از ظرفيت اقامتي هتل‌ها در شيراز خالي بود اما در اين سال‌ها و علي‌رغم ساخت هتل‌هاي بزرگ و جديد، شاهد تكميل ظرفيت اقامتي در هتل‌ها هستيم و اين نشان از بهبود وضعيت دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار