امام جمعه ایلام؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت:مرز مهران نزدیکترین و امن ‌ترین مرز برای تردد زائران اربعین است ضمن اینکه بیشترین حجم ترددها نیز از این مرز انجام می شود در این شرایط مسئولان و مردم طوری به زائران اربعین خدمات ‌رسانی کنند که آبروی استان ایلام حفظ شود.
کد خبر: ۳۲۷۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵ 11 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های این هفته نماز جمعه ایلام با بیان اینکه در پیاده‌روی اربعین گناهان بخشید می‌شود و این یک توفیق بسیار بزرگ است، اظهار کرد: زائران باید در این همایش از رفتار بد، نگاه به حرام پرهیز کرده و نماز زیاد بخوانند و به نیازمندان کمک کنند.
 
وی افزود:مرزمهران نزدیکترین و امن ‌ترین مرز برای تردد زائران اربعین است ضمن اینکه بیشترین حجم ترددها نیز از این مرز انجام می شود در این شرایط مسئولان و مردم طوری به زائران اربعین خدمات ‌رسانی کنند که آبروی استان ایلام حفظ شود.
 
امام‌ جمعه ایلام خدمات رسانی به زائران را توفیق دانست و یادآور شد: نباید عملکرد و مهمان نوازی بدون چشمداشت و خاضعانه مردم و مسئولان استان ایلام در پذیرایی و خدمت رسانی به زائران اربعین قربانی فرصت طلبی و پول پرستی یک عده آدم سودجو شود.
 
حجت ‌الاسلام ‌والمسلمین لطفی تاکید کرد: در روزهای اخیر مشاهده شده یک عده افراد سودجو و فرصت طلب از زائران اباعبدالله(ع) که چند روزی مهمان این استان هستند با گرانفروشی و افزایش کرایه، مواد خوارکی و حتی آب معدنی وجهه مردم مهمان نواز و شریف استان ایلام را خدشه دار می کنند.
 
وی با بیان اینکه حضور زائران حسینی در استان ایلام سعادتی بزرگ از جانب حضرت سید الشهدا(ع) است، یادآور شد: مسئولان باید بطور جدی با افراد سود جو برخورد کرده و نظارت بیشتری بر خدمات رسانی ها داشته باشند.
 
نماینده ولی فقیه در استان ایلام سپس به فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: جامعه کتابخوان و اهل مطالعه جامعه ای بالنده و پویا است و کتاب در واقع پل و پیوندی بین ادوار مختلف تاریخ است.
 
خطیب جمعه ایلام اضافه کرد: متاسفانه در کشور ایران جمعیت اهل مطالعه و کتابخوان کم است و باید این فرهنگ غنی کتاب خواندن و مطالعه در بین اقشار مختلف مردم نهادینه شود.
 
وی سپس به موضوع برجام و بدعهدی آمریکا گریزی زد و افزود: اوباما در روز 13 آبان به صراحت و گستاخی تمام وضعیت فوق العاده در خصوص ایران را با فشار از طریق دستگاه های امنیتی و سیاسی خود تمدید و بر لزوم افزایش تحریم و نفوذ در ایران و حتی براندازی نظام اسلامی و تلاش برای تحقق این اهداف تاکید کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین لطفی یادآور شد: دولت و مسئولان جمهوری اسلامی باید در برابر این گستاخی و ادعاهای سران آمریکا از موضع قدرت و اقتدار وارد شده و پاسخی محکم به یاوه گویی های آنها بدهند.
 
امام جمعه ایلام اظهار کرد: دولت باید در مهار گرانی و تورم سعی و جدیت بیشتری انجام دهد و در خصوص عملکرد دستگاه ها و جلوگیری از فساد اداری و نیز ورود کالای قاچاق به کشور نظارت و بررسی بیشتری داشته باشد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار