آیین گرامیداشت یاد شهید «عبدالحسين برونسي» در سالگرد تدفین این سردار شهید در بهشت رضای مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰ 09 May 2015
ارديبهشت ماه سال 1390 بود که اين خبر به گوش رسيد: «پيکر سردار شهيد برونسي همراه با تعدادي از وسايلش شامل صفحاتي از قرآن، جانماز و مهر، سربند «لبيک يا خميني» و لباس منقش به آرم سپاه، در شرق دجله کشف شد». با انتشار اين خبر معلوم شد که پس از 27 سال، حالا ديگر کوچ پرستو به پايان رسيده است و قصد بازگشت به کاشانه را دارد و براي ميزباني از او شهر مشهد به تکاپو افتاد... .

هفدهم ارديبهشت ماه سال 1390، حال و هواي مشهد عاشقانه تر از روزهاي ديگر بود و بوي عشق و شهادت در کوچه پس کوچه هاي شهر موج مي زد. بازگشت پيکر شهيد برونسي به مشهدالرضا(ع)، سبب اين حس و حال عجيب بود. حس و حالي که حسين ابراهيمي، شاعر خراساني آن را اين گونه توصيف مي کند: «خبر آمد دل پرپر زده اي برگشته / مرد از خويش برون آمده اي برگشته * آمده تازه کند ياد پرستوها را / بتکاند ز تن شهر هياهوها را»...

چهارمين سالروز وداع عاشقانه

حالا 4 سال مي گذرد از آن روزي که پيکر سردار شهيد «عبدالحسين برونسي» پس از 27 سال گمنامي، براي خاکسپاري به مشهدالرضا(ع) انتقال يافت. صبح ديروز و در چهارمين سالروز تدفين آن سردار شهيد، جمعي از همرزمان او همراه با مردم، در بهشت رضا(ع) حضور يافتند و دعاي ندبه را در کنار مزار آن مردان آسماني زمزمه کردند. سخنران اين مراسم حجت الاسلام و المسلمين «محمدجواد نظافت» بود که از شهيد برونسي و غيرت و مردانگي او سخن گفت: شهيداني همچون برونسي، الگوي غيرت ايراني بودند و پاکدستي و توجه به بيت المال در رفتار و کردار آن ها به خوبي ديده مي شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار