استاندارایلام؛
استاندارایلام در بازدید از نمایشگاه موزه عبرت ایران در پایانه مرزی مهران گفت:جوانان امروز در خصوص زندانیان سیاسی و بازداشتگاه های مخوف ساواک در زمان حکومت پهلوی اطلاعات زیادی ندارند و این موزه می تواند در این زمینه حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.
کد خبر: ۳۲۹۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸ 14 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید عصر دوشنبه در بازدید از نمایشگاه موزه عبرت ایران در پایانه مرزی مهران اظهار کرد: جوانان امروز در خصوص زندانیان سیاسی و بازداشتگاه های مخوف ساواک در زمان حکومت پهلوی اطلاعات زیادی ندارند و این موزه می تواند در این زمینه حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.
 
وی با قدردانی از عوامل برپایی این نمایشگاه افزود: خود من در زمان شاه 2 بار در این بازداشتگاه ها زندانی شدم و پس از انقلاب نیز یک بار از ساختمان اصلی این بازداشتگاه در تهران دیدن کردم.
 
مدیر موزه عبرت ایران نیز در خصوص این نمایشگاه گفت: نمایشگاه موزه عبرت ایران به همت اداره کل اطلاعات استان ایلام همزمان با ایام پیاده روی بزرگ اربعین حسینی در پایانه مرزی مهران برپا شده است.
 
قاسم حسن پور افزود: در این نمایشگاه ساختمان بازداشتگاه، کمیته مشترک خرابکاری ساواک و شهربانی قدیم شبیه سازی شده و صحنه های مربوط به شکنجه زندانیان در سال های 50 تا 57 نیز بازسازی شده است.
 
وی با تاکید بر اینکه در بحث دشمن شناسی مردم باید با اقدامات آمریکا و اسرائیل به عنوان حمایت کنندگان اصلی رژیم پهلوی آشنا شوند، بیان کرد: این نمایشگاه با هدف آشنایی مردم با جنایات رژیم پهلوی برپا شده است.
 
وی از عموم زائران، مردم استان ایلام و دانش آموزان و دانشگاهیان خواست از این نمایشگاه بازدید کنند.
 
نمایشگاه موزه عبرت ایران در حدفاصل شهر تا مرز مهران نرسیده به پایانه مرزی در مکانی به مساحت 800 مترمربع برپا شده و از امروز تا 10 آذر پذیرای عموم زائران و مردم است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار