کد خبر: ۳۲۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶ 09 May 2015
مدیرکل انتقال خون استان البرز با بیان اینکه باید نسبت به فرهنگ‌سازی در بخش اهدای خون تلاش کرد، گفت: در سال جاری یک پایگاه انتقال خون در شهرستان اشتهارد احداث و به بهره‌برداری می‌رسد.
حسن حسینی در گفت‌‌وگو با تسنیم با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان انتقال خون گسترش فرهنگ اهدای خون است، اظهار داشت: خوشبختانه در فصل بهار با استقبال خوب اهداکنندگان رو‌به‌رو هستیم به همین منظور در زمینه تامین فرآورده خونی مشکلی نداریم.
وی با بیان اینکه باید نسبت به فرهنگ‌سازی در این بخش تلاش کرد، افزود: فرهنگ اهدای خون با نیت خیرخواهانه باید در جامعه ترویج شود که تحقق این مهم نیازمند فراخوان خاصی نیست.
مدیرکل انتقال خون البرز با تاکید بر اینکه سال جاری یک پایگاه انتقال خون در شهرستان اشتهارد احداث و به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای احداث پایگاه انتقال خون شهرستان طالقان انجام شده اما متاسفانه جانمایی مکانی برای انجام این کار با مشکلاتی همراه است.
حسینی با بیان اینکه در صورت همکاری همه‌جانبه مسئولان، دو پایگاه انتقال خون در شهرستان‌های هشتگرد و نظرآباد نیز راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: علی‌رغم اینکه در فردیس مرکز فعال داریم اما متاسفانه در این مکان مستاجر هستیم، امید است با کمک مسئولان و خیرین نسبت به احداث مرکز ثابت انتقال خون در این شهرستان  اقدامات مفیدی انجام شود.
وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در راستای بهبود وضعیت سردخانه نگهداری از فرآورده‌‌های خونی استان البرز انجام شده است، گفت: تا پایان شهریورماه سال جاری سردخانه جدی نگهداری از خون و فرآورده‌های خونی به بهره‌برداری می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار