مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم عنوان کرد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: استقبال مردم از موزه مراجع خوب بوده و روزانه 500 نفر از این مکان بازدید می‌کنند.
کد خبر: ۳۳۰۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳ 16 November 2016
به گزارش تابناک قم، عیسی رضایی ظهر امروز در دیدار اعضای کنگره تاریخ معماری و شهرسازی قم با آیت‌الله فاضل لنکرانی با اشاره به لزوم برگزاری کنگره‌های معماری در سطح کشور اظهار کرد: برگزاری چنین کنگره‌هایی موجب می‌شود نسل جوان با معماری گذشتگان آشنا شوند و به این ترتیب، تاریخ مجسم کشورمان در حوزه معماری متجلی شده است.

وی ادامه داد: از طریق کاوش‌های باستانی که در سطح کشور و استان صورت گرفت، بسیاری از بناهای باستانی کشف شدند، به عنوان مثال تپه تاریخی قلی درویش در نزدیکی مسجد جمکران قرار دارد که آثار گذشتگان و شهر را در آن تپه می‌بینیم، چهار دوره کاوش را در تیپ قلی درویش داشتیم که آثار بسیار نفیسی را در آنجا کشف کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: بسیاری از افراد تصور می‌کردند با حفاری در مکان‌های تاریخی گنج پیدا می‌کنند، اما در واقع گنج همان آثار معماری گذشتگان است.

رضایی با اشاره به موزه مراجع در شهر قم گفت: این موزه در مقابل بیت تاریخی امام خمینی(ره) قرار دارد که البته بیشتر تصاویر مراجع معاصر در این موزه است، اعتقاد داریم موزه مراجع بسیار ناقص است و هنوز حتی یک درصد از آنچه باید محقق شود در این موزه انجام ‌نشده است.

وی ادامه داد: ایجاد موزه مراجع یک کار تخصصی است و حوزه هم باید در ایجاد چنین موزه‌ای نقش داشته باشد، با توجه به اینکه سیره و آثار علمی مراجع تقلید در اختیار حوزه قرار دارد، از بزرگان حوزوی در زمینه ارتقای موزه مراجع درخواست کمک داشتیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: این آمادگی را داریم که اگر حوزه و بیوت مراجع در زمینه بهبود وضعیت این موزه گامی بردارند، از سوی این اداره کل حمایت‌های لازم صورت بگیرد.

رضایی با اشاره به استقبال گسترده مردم از موزه مراجع گفت: با وجود ضعف‌های این موزه، مردم از این مکان استقبال زیادی کردند؛ آن‌ها با بازدید از موزه مراجع به دنبال شناخت بزرگان حوزه بودند، به خصوص اسقبال از این موزه را از سوی توریست‌ها و زائران خارجی شاهد بودیم ضمن اینکه به صورت روزانه 500 نفر از موزه مراجع بازدید می‌کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار