شهردارشیرازگفت: توسعه حمل ونقل ریلی ازجمله قطار، مترو و تراموا نیازامروز کشور و کلانشهرهاست که باید به آن توجه شود.
کد خبر: ۳۳۰۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱ 16 November 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:علیرضا پاک فطرت، چهارشنبه در حاشیه همایش شهرسازی ریل پایه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اما به این مهم به دلایل مختلفی که مهمترین آن کمبود اعتبارات است تاکنون آنگونه که باید توجه نشده و سامانه حمل و نقل ریلی قوی در کشور شکل نگرفته است.
وی، در مورد انتقال ایستگاه های قطار به درون شهر و ایجاد ایستگاه مشترک با مترو افزود: این کار ممکن است در برخی از شهرها قابل اجرا باشدامادر شهری مانندشیراز این کار توجیه اقتصادی ندارد و از آنجا که شیراز شهری تاریخی و گردشگری است، انجام این کار ممکن نیست.
شهردار شیراز افزود: تمام شهرها را نمی توان با یک الگو پیش برد چرا که شهر شیراز دارای یک محدوده وسیع بافت تاریخی است که انجام عملیات های عمرانی اینچنینی در آنجا امکان پذیر نیست.
پاک فطرت، در مورد ایجاد تراموا در شهر شیراز هم گفت: ایجاد تراموا از آنجا که نسبت به مترو هزینه کمتری نیاز دارد و همچنین در مسیر اجرای آن نیاز به تملک و تخریب هم نیست، یک ایده خوب است که ما در شهرداری شیراز آن را دنبال می کنیم.
وی، در باره ایجاد پایانه های اتوبوسرانی درون و برون شهری در کنار ایستگاه های قطار، بیان داشت: این کار می تواند در سرعت بخشیدن به روند جابه جایی مسافر کمک بسیاری کند.
شهردار شیراز افزود: بر همین اساس ما در شهرک گلستان شیراز در کنار ایستگاه راه آهن، اقدام به ایجاد یک پایانه اتوبوسرانی درون و برون شهری کردیم که بر اساس جمعیت استفاده کننده آن را گسترش می دهیم.
او ادامه داد: در بحث پایانه فرودگاه شیراز و همچنین شهرک میانرود نیز همین اقدام را انجام خواهیم داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار