سفیر اندونزی در دیدار مدیرکل ورزش و جوانان قم مطرح کرد
سفیر کشور اندونزی گفت: کشور ایران در رشته‌های مختلفی توانمند و پرقدرت است، که ورزش اندونزی نیز برای پیشرفت در آنها می‌تواند از توان و دانش مربیان ایرانی به خوبی استفاده کند.
کد خبر: ۳۳۰۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰ 16 November 2016
به گزارش تابناک قم، امروز نخستین روز برگزاری اردوی تیم ملی ورزش‌های رزمی ایران در رشته پنچاک سیلات به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان و هیات ورزش‌های رزمی استان قم بود و این اردوی ملی‌پوشان در حاشیه خود یک میهمان ویژه داشت.

این در حالی است که خانه ورزش‌های رزمی مجموعه ورزشی راحله منطقه نیروگاه قم میزبان برنامه‌ها و تمرینات آماده‌سازی تیم ملی رزمی پنچاک سیلات ایران است و در آن مردان ملی‌پوش این رشته برای کسب آمادگی لازم به منظور حضور در مسابقات قهرمانی جهان آماده می‌شوند.

بازدید سفیر اندونزی از اردوی تیم ملی پنچاک سیلات

بنیانگذار این رشته ورزشی کشور اندونزی است و بر همین اساس میهمانی از این کشور یعنی اوکتاوینو علیمودین سفیر اندونزی در ایران امروز به قم سفر کرد و به بهانه تشکیل اردوی آماده‌سازی تیم ملی در قم، به صورت ویژه با مسؤولان ورزش قم و اعضای تیم ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفیر کشور اندونزی به محض حضور در شهر مقدس قم به اداره کل ورزش و جوانان استان قم رفت و با حسن عابدی مدیر کل ورزش و جوانان و معاونین وی دیدار و گفت‌وگو کرد، سپس طرفین به اتفاق یکدیگر سری به خانه ورزش‌های رزمی قم در مجموعه ورزشی راحله زدند و با اعضای تیم ملی و کادر فنی پنچاک سیلات ایران دیدار کردند.

برنامه بعدی سفیر کشور اندونزی در شهر مقدس قم به همراه مدیر کل ورزش و جوانان و رئیس هیات ورزش‌های رزمی استان قم یعنی جواد محمدزاده و هیات همراه، حضور در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و زیارت این بارگاه نورانی و مقدس بود.

دیدار سفیر اندونزی با استاندار قم

دیگر برنامه سفیر یک روزه سفیر اندونزی به شهر مقدس قم، حضور در استانداری قم و دیدار با سیدمهدی صادقی استاندار قم بود و در دیگر برنامه‌ پیش‌بینی شده، وی به اتفاق مسؤولان ورزش قم راهی منطقه 15 خرداد قم شد تا از زورخانه جدیدالتاسیس مجموعه ورزشی شهدای مدافع حرم بازدید کند.

اوکتاوینو علیمودین سفیر کشور اندونزی در دیدار با مدیر کل ورزش و جوانان استان قم از میزبانی کشورش در برگزاری رقابت‌های جهانی 2016 رشته پنچاک سیلات خبر داد و افزود: شاید به نظر برسد که پایه‌گذار این رشته کشور اندونزی است اما می‌بینم که ورزشکاران ایران نیز به خوبی در پنچاک سیلات پیشرفت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: توسعه رشته پنچاک سیلات در ایران بیانگر این است که ورزشکاران ایرانی توانایی درخشش در مسابقات جهانی و قرار گرفتن بر سکوهای برتر را دارند و ما نیز برای کمک به رشد و توسعه بیشتر این رشته در قم، آماده هستیم تا مربیان متخصص این رشته را معرفی کنیم.

تعامل قم و جاکارتا برای با هدف توسعه ورزش 

سفیر کشور اندونزی با اشاره به آمادگی برای تعامل طرفین، خاطرنشان کرد: کشور ایران نیز در رشته‌های مختلفی توانمند و پرقدرت است، رشته‌هایی نظیر کشتی و ورزش‌های رزمی مانند تکواندو و کاراته که ورزش اندونزی نیز برای پیشرفت در آنها می‌تواند از توان و دانش مربیان ایرانی به خوبی استفاده کند.

وی با بیان اینکه هم اکنون در استان قم تعداد بیش از 100 اندونزیایی مشغول تحصیل در حوزه‌های علمیه هستند، بیان کرد: وقتی ورزش می‌کردم یکی از کارهایی که مربیان ما قبل از تمرین انجام می‌دادند این بود که چند آیه از قرآن را می‌خواندیم و بعد شروع به ورزش می‌کردیم.

آمادگی برای تعامل با اندونزی و تبادل تجربیات در زمینه توسعه ورزش

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با سفیر اندونزی، در سخنانی اظهار کرد: اینکه اردوی تیم ملی پنچاک سیلات در قم برگزار می‌شود و ملی‌پوشان استان قم نیز در این اردو حضور دارند و به واسطه آن در مسابقات جهانی نماینده داریم یک اتفاق بسیار خوب و مثبت است.

حسن عابدی حضور سفیر کشور اندونزی در قم را برای تسریع در پیشرفت این رشته در قم مهم توصیف کرد و افزود: قم شهری مذهبی است که در کنار موقعیت فرهنگی، دینی و مذهبی خود ظرفیت‌های بسیار غنی در مقوله ورزش دارد و دوست‌داران ورزش‌های رزمی نیز در آن زیاد هستند.

وی یاد آور شد: ورزشکاران ما علاوه بر عرصه قهرمانی، در میادین ورزشی در واقع سفیران فرهنگی کشور هستند و همواره در کنار تلاش برای اهتزاز پرچم ایران  بر سکوهای برتر مسابقات جهانی، پرچمی به احترام ائمه اطهار (ع) نیز به اهتزاز در می‌آورند و از این بزرگواران مدد می‌جویند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم از آمادگی این اداره کل برای تعامل بیشتر با کشور اندونزی و تبادل تجربیات در زمینه توسعه ورزش خبر داد و بیان کرد: تلاش ما در کنار توسعه ورزش، اشاعه فرهنگ و دین مبین اسلام به تمام نقاط دنیا است و ورزش از این بابت تاثیرگذاری مهمی دارد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار