اثرات خشكسالي و بي‌توجهي به كشاورزي مشخص شد
ذبیح الله قائمی در اين رابطه مي‌گويد: بر اساس این سرشماری، سهم البرز از میزان بهره‌برداران بخش کشاورزی، هفت دهم درصد است.
کد خبر: ۳۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶ 07 February 2015

به گزارش تابناك – البرز: استان البرز به دليل بهره‌مندي از آب و هواي مناسب و موقعيت جغرافيايي خاص و دسترسي به منابع آبي از جمله رودخانه‌هاي كرج و طالقان، شرايط بسيار مناسبي براي كشاورزي و دامداري دارد.
در گذشته نيز وجود باغ‌هاي سرسبز در مركز و حاشيه كلانشهر كرج، اين شهرستان به عنوان باغ‌شهري زيبا شناخته مي‌شد.
اين در حالي است كه باغ‌هاي مناطق ديگر اين استان از جمله در دامنه جنوبي رشته كوه البرز و شهرستان‌هاي طالقان و ساوجبلاغ و نظرآّباد به مراتب پربارتر و سرسبزتر از باغ‌هاي معروف كرج بودند.
در دهه‌هاي گذشته نيز دامداري، باغداري، كشاورزي و صنايع دامي جزو اصلي‌ترين مشاغل ساكنان بومي منطقه بود كه رفته رفته و با بي‌توجهي به كشاورزي و همچنين خشكسالي‌هاي پياپي، البرز ديگر يك استان كشاورزي به شمار نمي‌آيد.
در اين رابطه معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار البرز آمارهاي قابل تاملي در خصوص وضعيت كشاورزي اين استان در نشست شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان البرز ارائه كرده است.
آمارهاي وي متكي بر نتايج سرشماري كشاورزي است كه چند ماه قبل و به صورت سراسري اجرا شد.
ذبیح الله قائمی در اين رابطه مي‌گويد: بر اساس این سرشماری، سهم البرز از میزان بهره‌برداران بخش کشاورزی، هفت دهم درصد است.
وی افزود: در اين استان 237 شرکت رسمی كه در حوزه كشاورزي فعالیت دارند شناسايي شده است که سهم 2.5 درصدي نسبت به شركت‌هاي موجود در كشور را به خود اختصاص مي‌دهد.
معاون استاندار البرز همچنين مساحت اراضی کشاورزی، زارعی و باغی کشور 16.5 میلیون هکتار عنوان كرد، اما گفت كه در استان البرز  تنها 50 هزار هكتار اراضي باغي و كشاورزي در اين سرشماري شناسايي شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار