بخشدار کوهین:
بخشدار کوهین گفت: در صورت تامین زیرساخت های لازم در آبگرم یله گنبد برای گردشگران، این منطقه ظرفیت تبدیل به قطب گردشگری پزشکی را دارد.
کد خبر: ۳۳۰۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶ 17 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین صادق قندی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آب های گرم و معدنی امروزه بدون شک به عنوان یکی از منابع مهم جذب گردشگر به حساب آمده تا جایی که منابع اقتصادی خوب و ایجاد اشتغال فراوانی را نصیب چنین مراکزی کرده است.
به گفته وی، تجربه کشورها در زمینه بهره برداری از آب های معدنی بیانگر آن است که در صورت برنامه ریزی و استفاده بهینه از آب های معدنی در تقویت بنیه اقتصادی مناطق و جذب گردشگر می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.
قندی، یکی از نعمت های خداوندی در استان قزوین را چشمه آبگرم معدنی یله گنبد دانست و ادامه داد: آب این چشمه از دسته آب های معدنی بیکربناته کلسیک آهن و گازدار خیلی گرم بوده و استحمام در آن به علت وجود گاز کربنیک و گرمای موجود، تسکین دهنده و ضد درد است.
وی یادآور شد: متاسفانه به دلیل نبود زیرساخت های رفاهی و اقامتی لازم، بهره برداری بهینه از این چشمه معدنی صورت نمی پذیرد در حالیکه با اجرای طرح مطالعاتی، این منطقه ظرفیت پذیرش گردشگر، به خصوص در بخش آب درمانی را دارد.
بخشدار کوهین در ادامه از بازدید میدانی سرپرست معاونت عمرانی استانداری قزوین و نماینده دستگاه مدیریت و برنامه ریزی از چشمه معدنی آبگرم یله گنبد خبر داد و گفت: پس از این بازدید مقرر شد با دعوت از سوی مشاور طرح و تهیه نقشه جامع مطالعاتی، در جهت انتخاب نهایی سرمایه گذار اقدام لازم در اسرع وقت صورت پذیرد.
قندی اضافه کرد: براساس مصوبه نشست اخیر مقرر شد تا شرکت چشمه احرار (سرمایه گذار طرح) نسبت به رفع نیازهای اولیه گردشگران از جمله تهیه آب شرب، سرویس بهداشتی و پسماند موجود در این چشمه معدنی اقدام لازم را به عمل آورد.
چشمه معدنی آبگرم یله گنبد در بخش کوهین و در 50 کیلومتری غرب شهر قزوین واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار