رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان لنده ادامه داد: حوادث مختلفی باعث تخریب منابع طبیعی می‌شوند که از آن جمله می‌توان به آتش‌سوزی اشاره کرد.
کد خبر: ۳۳۱۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۲ 19 November 2016
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده گفت: آتش‌سوزی کوه سفید لنده که بیش از 8 ساعت به‌ طول انجامید به همت پرسنل منابع طبیعی و مردم مهار شد.

ذبیح‌اله محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنده گفت‌: جنگل‌ها و مراتع یکی از نعمت‌های خداوند متعال در جهت طراوت و زیبایی و استفاده بهینه از آن برای رفاه و آسایش بوده است.

وی افزود: این نعمت الهی علاوه بر زیبایی تأثیر زیادی بر روح و روان انسان‌ها می‌گذارد که باید به‌نحو مطلوب از آن استفاده و اجازه تعرض و تخریب به آن داده نشود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده تصریح کرد: سطح وسیعی از شهرستان را جنگل‌ها و مراتع پوشانده که خود بر زیبایی و طراوت این منطقه افزوده است.

محمدی یادآور شد: متأسفانه همه‌ساله در پی سهل‌انگاری از سوی افراد و یا بر اثر حوادث طبیعی سطح بسیار زیادی از جنگل‌ها و مراتع تخریب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سال‌ها برای جبران و بازسازی جنگل‌ها و مراتع وقت لازم است تا شاید قسمتی کوچک آن بازسازی شود.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان لنده ادامه داد: حوادث مختلفی باعث تخریب منابع طبیعی می‌شوند که از آن جمله می‌توان به آتش‌سوزی اشاره کرد.

محمدی گفت: در روزهای اخیر جنگل‌ها و مراتع کوه سفید لنده طعمه حریق شد که به همت پرسنل منابع طبیعی و مردم در کمترین‌ زمان ممکن مهار شد.

وی تأکید کرد: هنوز علت اصلی آتش‌سوزی مشخص نشده و ما به‌دنبال علت و پیشگیری از تکرار آن هستیم.

رئیس اداره منابع طبیعی در پایان افزود: مساحت آتش‌سوزی هنوز برآورد رسمی نشده که در سریعترین زمان ممکن پس از بررسی اطلاع‌رسانی خواهد شد ولی از مردم می‌خواهیم همگام با متولیان حفاظت و حراست از جنگل‌ها و مراتع همکاری لازم را داشته و فرهنگ استفاده صحیح از جنگل را ترویج دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار