فرمانده کل پلیس فدرال عراق اعلام کرد که با آزادی 1850 کیلومتر مربع، تمامی محور جنوبی استان نینوا به کنترل نیروهای عراقی درآمده است.
کد خبر: ۳۳۱۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹ 19 November 2016

به گزارش تابناک تبریز، سرلشگر «شاکر جودت» فرمانده کل پلیس فدرال عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که محور جنوبی عملیات آزادسازی موصل به طور کامل آزاد شده است و نیروهای پلیس فدرال آماده صدور دستور برای ورود به موصل و آزادی فرودگاه شهر و پایگاه نظامی «الغزلانی» هستند.

به نوشته السومریه نیوز، در این بیانیه آمده است: 10815 خانواده و 11168 نفر از دست داعش خلاص شده‌اند و و بالغ بر 1850 کیلومتر مربع نیز آزاد شده و نیروهای پلیس فدرال به نزدیکی شهر موصل رسیده‌اند.

این بیانیه می‌افزاید: تلاش می‌کنیم تا در مناطق آزاد شده مدارس و مراکز پلیس را برپا کنیم و ایستگاههای آب‌رسانی و برق را دوباره راه‌اندازی کرده و زیرساخت‌ها را بهبود ببخشیم.

به گفته فرماندده پلیس فدرال عراق، در عملیات محور جنوب که از القیاره تا نزدکی فرودگاه موصل را در بر می‌گرفت 951 تروریست داعشی کشته و 269 خودروی بمب‌گذاری شده و مجهز منهدم شده است.


محور جنوبی عملیات موصل از شهر القیاره تا نزدیکی فرودگاه بین‌المللی موصل ادامه می‌یابد.

 

 عملیات آزادسازی موصل پس از ماه‌ها کشمکش و اختلافات و رایزنی‌های سیاسی ساعت 2 بامداد روز دوشنبه (26 مهر 1395) با دستور مستقیم «حیدر العبادی» به عنوان نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای عراق آغاز شد./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار