مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی وعده داد:
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی از پیگیری پرداخت خسارت به برخی شهروندان خبر داد و گفت: واحدهای مسکونی و تجاری باید به‌منظور جبران خسارت از بیمه‌نامه‌هایی که در این زمینه وجود دارد استفاده کنند.
کد خبر: ۳۳۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۹ 10 May 2015
خسارت منازل مسکونی سیل‌زده داده می‌شود! 

به گزارش تابناک از مشهد ، حجت‌علی شایان‌فر تاکید کرد: به‌منظور بررسی خسارت‌های وارده به برخی واحدهای مسکونی به‌دلیل نشست آب از خیابان به داخل منزل یا سقوط درخت بر روی منزل یا ساختمان مسکونی که به فرمانداری مشهد اعلام‌ شده است، این اداره مستندات خسارت دیدگان را دریافت می‌کند پس باید این افراد فرم‌های مربوطه را تکمیل و به مدیریت بحران استانداری ارسال کنند.
وی افزود: فرم‌های تکمیل‌شده پس از بررسی در استانداری به وزارت کشور ارسال خواهد شد و باتوجه به قوانین و مقررات درصورت تایید نهایی خسارت وارد شده به شهروندان پرداخت خواهد شد.
فقط اعلام شهروندان قابل پیگیری نخواهد بود
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی کرد: مستندات شهروندان در این زمینه بسیار مهم است و باید یک سازمان معتبری همچون آتش‌نشانی وقوع حادثه و میزان خسارت را تایید کرده باشد و صرف اعلام شهروندان این موضوع قابل پیگیری نخواهد بود.
شایان‌فر درزمینه استفاده مردم از بیمه‌نامه‌هایی عمومی حوادث غیرمترقبه نیز گفت: این بیمه‌نامه در برخی سال‌ها و به‌صورت سلیقه‌ای توسط بعضی از شهرها اجرایی شد اما اینکه به‌صورت قانونی و سراسری باشد، نبوده است.
وی خاطرنشان کرد: امکان پرداخت خسارت برای واحدهای تجاری به‌هیچ‌وجه وجود ندارد و این واحدها حتما باید از بیمه‌نامه حوادث استفاده کنند و واحدهای مسکونی نیز مشمول همین قاعده هستند و با این حال برای کمک به مردم کسانی که خسارت دیده باشند و مستندات داشته باشند پس از ثبت‌نام و بررسی درصورت تایید وزارت کشور خسارت دریافت خواهند کرد.

بیمه‌نامه عمومی نداریم
در هیمن زمینه مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد نیز با اشاره به اینکه وظیفه این سازمان کمک به افراد حادثه دیده و تهیه گزارش‌های مربوطه است، گفت: پرداخت خسارت بر عهده دیگر سازمان‌هاست و فرمانداری موضوع را دنبال می‌کند.
 آتشپاد دوم حسن جعفری اضافه می‌کند: شهرداری مشهد ١٢ سال پیش و فقط به مدت یک سال تمام منازل شهر را در برابر آتش‌سوزی بیمه کرد که این طرح ادامه نیافت.
وی ادامه می‌دهد: البته در تفریغ بودجه سال ٩٢ شهرداری مشهد موظف شده است برخی صنوف را در برابر حوادث بیمه کند و به‌دلیل هزینه‌بر بودن، نیاز به ردیف بودجه دارد که در معاونت اداری و مالی شهرداری موضوع در حال پیگیری است.
جعفری می‌گوید: هنگامی که از آتش‌نشانی درخواست کمک می‌شود، ماموران پس از مراجعه به محل مورد نظر گزارشی از خسارت‌های واردشده تنظیم می‌کنند تا اگر روزی مراجع قضایی از آتش‌نشانی استعلام کردند این سازمان بتواند پاسخگویی لازم را داشته باشد.

هنوز درخواستی به فرمانداری نرسیده است

در همین زمینه فرماندار مشهد نیز از برگزاری جلسات برای تعیین تکلیف موضوع خبر می‌دهد و گفت: هنوز از سوی مدیریت بحران استانداری دستورالعملی برای دریافت گزارش‌های مردمی به فرمانداری ابلاغ نشده
است.
علی‌محمد گلستانی‌فر تاکید کرد: اگر بنا باشد موضوع از طریق فرمانداری پیگیری شود فقط می‌توانیم به جمع‌آوری و جمع‌بندی گزارش‌های مردمی بپردازیم و هیچ مسئولیت پرداخت خسارتی بر عهده ما نیست.
احمد بنده‌ای معاون عمرانی فرماندار مشهد نیز بیان کرد: هنوز گزارشی مبنی بر واردشدن خسارت و درخواست غرامت به معاونت عمرانی فرمانداری مشهد ارائه نشده است.
لازم به ذکر است روزنامه شهرآرا که این موضوع را به شایستگی پیگیری نمود از ناکارآمدی و نقش اهمال مدیران نهادها و برخی ضعفهای مدیریت شهری و شهرداری در بروز خسارات سخن نگفت که امیدواریم مطالبه از مدیران این نهاد خدماتی نیز همچون سایر دستگاه‌ها وجود داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار