مسؤول فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی کرمانشاه خبر داد
مسؤول فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی کرمانشاه گفت: جشنواره سراسری فرهنگی دانشجویی در راستای ارزش‌های انقلاب اسلامی، ایجاد انسجام و تاثیرگذاری بر فضای فرهنگی هنری کشور با مشارکت همه نواحی و پایگاه‌های بسیج دانشجویی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۳۲۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱ 21 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،محمد فعله‌گری امروز اظهار داشت: جشنواره سراسری فرهنگی دانشجویی در راستای ایجاد همسویی و همدلی در میان هنرمندان و فعالان فرهنگی دانشجو و ارج نهادن ارزش‌های انقلاب اسلامی، ایجاد انسجام و تاثیرگذاری بر فضای فرهنگی هنری کشور هر ساله با مشارکت همه نواحی و پایگاه‌های بسیج دانشجویی برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را شکوفایی استعدادهای هنری دانشجویان بسیجی و معتقد به آرمان‌های انقلاب اسلامی در راستای تاثیرگذاری بر فضای فرهنگی هنری جامعه عنوان کرد و گفت: دومین جشنواره فرهنگی هنری ققنوس بسیج دانشجویی کرمانشاه برگزار می‌شود.

به گفته مسؤول فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی کرمانشاه، دانشگاه اسلامی، وضعیت موجود وضعیت مطلوب، غایت علو در اسلام و غرب، حکمت اسلامی و حکمت غربی، میزان تحقیق انقلاب فرهنگی، هنر دینی و هنر فرهنگی، هنر از نگاه امام خمینی و مقام معظم رهبری بخشی از موضوعات جشنواره است.

وی ایران پایگاه تمدن اسلامی را دیگر موضوع جشنواره اعلام کرد و گفت: خدمات متقابل ایران و اسلام(براساس کتاب خدمات مقابل اسلام و ایرانیان نوشته استاد شهید مطهری)، فرهنگ‌های بومی و آموزه‌های اسلامی، رسم‌ها و آیین‌های برگرفته از اندیشه دینی، هنرها، آواها و نواهای محلی مطبق بر اندیشه دینی‌، سبک زندگی بومی محلی منطبق بر احکام دینی‌، آیین‌های ازدواج و عزاداری در ایران اسلامی در قالب موضوع ایران پایگاه تمدن اسلامی است.

فعله‌گری با اشاره به موضوع عدالت اجتماعی در این جشنواره، ادامه داد: اشرافی‌گری مسؤولان و حقوق‌های غیرمتعارف، سبک زندگی مدیران جامعه اسلامی، نسبت اسلام و سرمایه‌داری، عدالت یا مساوات، سبک زندگی مدیریتی امام علی‌(ع) و معصومان‌، سبک زندگی مدیریتی امام خمینی و مقام معظم رهبری، مطالبه‌گری در خصوص ساده زیستی مسؤولان برخورد با مفاسد اقتصادی از دیگر موضوعات این جشنواره است.

این مسؤول با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری«اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، یادآور شد: ملزومات فرهنگی اقتصاد مقاومتی، مبارزه با مفاسد اقتصادی، اقتصاد مقاومتی و هنر، فاصله طبقاتی، رابطه دانشگاه و بازارکار، شرکت‌های پژوهشی محور، اقتصاد مقاومتی و قاچاق کالا، اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی و مصرف زدگی، نفوذ اقتصادی – فرهنگی از دیگر موضوعات دومین جشنواره فرهنگی هنری ققنوس بسیج دانشجویی است.

به گفته فعله‌گری، شعر و داستان کوتاه، خوشنویسی، پوستر، عکس و کاریکاتور، فیلمنامه نویسی، فیلم کوتاه؛ فیلم کوتاه (تلفن همراه)، مستند و انیمیشن، تئاتر خیابانی، استاند آپ کمدی، (این بخش حداکثر 15 دقیقه و به‌صورت ضبط شده یک یا چند دوربین که باید تحویل دبیرخانه داده شود)، موسیقی مقامی، محلی و تلفیقی، (آثاری که تنظیم پاپ دارند ولی براساس موسیقی ایرانی ساخته شده اند) بخش‌های از این جشنواره است.

مسؤول فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی کرمانشاه افزود: موضوع رشته موسیقی اقتصاد مقاومتی نیست و آثار موسیقی باید با محتوای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جریان مقاومت در این رشته شرکت کنند.

وی با بیان اینکه فراخوان و دریافت آثار دانشجویی از 10 آبان‌ماه تا 15 دی‌ماه است، خاطرنشان کرد: دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر استان کرمانشاه و مدیریت فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج دانشجویی استان کرمانشاه محل دریافت آثار است.

فعله‌گری با بیان اینکه شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را به basigdaneshgoey@kordmail.ir
kermanshahbso@yahoo.com
و یا با مراجعه به سایت،
Kermanshahbso.ir تحویل دهند، گفت: سال گذشته تعداد 200 اثر به دبیر‌خانه جشنواره رسید که برگزیده‌ها به مرحله کشوری ارسال شد و در بخش فیلم مستند، شعر و داستان بلند مقام کشوری نیز کسب کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار