جانشین سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: این تعداد شامل 500 دستگاه اتوبوس و مینی بوس، 600 دستگاه اتوبوس جوان سیر ایثار و 70 دستگاه کامیون لبه دار است.
کد خبر: ۳۳۲۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴ 21 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ پاسدار عبدالصاحب طهماسبی روز دوشنبه  افزود: زائران اربعین حسینی با یک هزار و 170 دستگاه اتوبوس متعلق به سپاه از مرز مهران به شهرهای نزدیک منتقل می شوند.

به گفته وی، اتوبوس های سپاه و کامیون ها به صورت رایگان عهده دار انتقال زائران از گذرگاه مرزی به شهر مهران هستند و اتوبوس های جوان سیر ایثار نیز با هزینه های مصوب اقدام به انتقال زائران از مهران به نقاط مختلف کشور می کنند.
 
سرهنگ طهماسبی یادآور شد: به منظور آسایش مسافران و کنترل ترافیک جاده های منتهی به مرز مهران اتوبوس و مینی بوس ها، زائران را به استان های همجوار از جمله کرمانشاه، همدان، لرستان منتقل می کنند.
 
وی تاکید کرد: علاوه بر این تعداد اتوبوس های بخش خصوصی، وزارت دفاع و ارتش جمهوری اسلامی نیز در پایانه های برکت و اربعین شهرستان مهران مشغول انتقال زائران هستند.

** اسکان 120 هزار زائر در موکب های سپاه
 
جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام با اشاره به اینکه موج اصلی بازگشت زائران حسینی از گذرگاه مرزی مهران از روز پنجشنبه آغاز شده است، افزود: تاکنون 120 هزار زائر اربعین در موکب های سپاه در مرز مهران اسکان داده شده اند.
 
سرهنگ طهماسبی با بیان اینکه موکب های سپاه با ظرفیت اسکان موقت 10 هزار زائر در هر شب در مسیر پایانه تا شهر مهران استقرار یافته است، گفت: بسیج مردمی و سپاه قادر است در صورت بروز بارندگی این امکانات را تا 12 هزار نفر در این مسیر افزایش دهد.
 
به گفته وی، ایجاد 2 اردوگاه با تجهیزات مختلف، 30 چادر با مساحت 240 متر مربعی، 30 چادر متوسط جاده ای از دیگر اقدام های سپاه پاسداران برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی است.
جانشین سپاه امیرالمونین (ع) ایلام با اشاره به اینکه توجه به سلامت زائران از دیگر خدمات سپاه است، افزود: این نهاد با چهار ایستگاه شامل 2 بیمارستان تخصصی و 2 درمانگاه سرپایی به مشکلات سلامت زائران رسیدگی می کند.
 
به گفته سرهنگ طهماسبی، تامین امنیت زائران با همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی، توزیع 300 هزار بروشور و بسته های فرهنگی، ایجاد مراکز تبلیغ فرهنگی از دیگر خدمات این نهاد به زائران است.
 
وی با اشاره به اینکه سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام عهده دار فرماندهی مدیریت خدمات سپاه در مرز مهران را دارد، گفت: سپاه و نیروهای بسیج سایر استان ها از جمله اصفهان، آذربایجان شرقی و غربی، همدان، لرستان، کرمانشاه و اردبیل نیز در این خدمت عظیم یاور این فرماندهی است.
هم اکنون به منظور سهولت در تردد زائران به مرکز کشور مسیر مهران به ایلام از سمت گذرگاه مرزی یک طرفه شده است.
 
همچنین با توجه به موج بازگشت زائرین از کربلای معلی و تردد زیاد خودروها در مسیر ایلام - شباب - حمیل در کرمانشاه این مسیر هم اکنون یک طرفه شده و فقط تردد از سمت ایلام آزاد است.
 
مسیر ایلام - ملکشاهی - مهران بعنوان مسیر جایگزین برای رسیدن به مهران پیش بینی شده است.
 
از 10 آبان مصادف با اول ماه صفر بیش از 2 میلیون و 100 هزار نفر از مرز زمینی برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی وارد کشور عراق شده و با یک طرفه شدن مرز مهران از روز پنجشنبه هفته گذشته فقط زائران می توانند از آن برای بازگشت بداخل خاک ایران استفاده کنند.
 
طبق اعلام ستاد اربعین کشور، 11 تا 20 صفر 534 هزار و 481 نفر از یک میلیون و 111 هزار و 805 نفر زائر وارد شده به کشور، گذرگاه مرزی مهران را برای ورود انتخاب کردند.
 
مرز مهران بدلیل کوتاهی مسیر و نزدیکی به شهرهای مذهبی عراق و امنیت مطلوب، مهمترین کانون تردد زائران به عتبات عالیات محسوب می شود.
 
گذرگاه مهران در استان ایلام و گذرگاه های شلمچه و چذابه در استان خوزستان سه مکانی است که زائران اربعین حسینی برای ورود و خروج از امکانات آن استفاده می کنند.
 
چهلمین روز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) امام سوم شیعیان به اربعین شهرت داشته و راهپیمایی اربعین به عنوان بزرگترین گردهمایی بشری جهان، در عراق به طرف کربلا برگزار می شود.
 
هم اکنون موج بازگشت زائران از کشور عراق در پایانه مرزی مهران در حال انجام است، این مرز بین المللی در فاصله 95 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام قرار دارد./م
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
فکر نکنم این امار واقعی باشه چیزی که دیدیم کمتر ازینا نشان میداد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار