مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان ایلام گفت: سنجاب ایرانی از گونه های پستاندار ایران می باشد و زیستگاه آن جنگل‌های بلوط زاگرس بوده و زنده گیری این گونه از علل اصلی کاهش جمعیت آن در زیستگاه است.
کد خبر: ۳۳۶۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱ 29 November 2016
مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان ایلام گفت: گونه های جانوری پس از تیمار در کلینیک حیات وحش پارک پردیسان در زیستگاه طبیعی رهاسازی شدند.
 
به گزارش تابناک ایلام؛«مازیار سلیمان نژاد» اظهار کرد: 5پهله سارگپه و 15بطانه سنجاب ایرانی که در کلینیک حیات وحش پارک پردیسان سازمان حفاظت محیط‌زیست تحت درمان و نگهداری قرارگرفته و قابلیت رهاسازی پیداکرده بودند به زیستگاه طبیعی خود بازگشتند.
 
وی افزود: گونه های جانوری آسیب‌دیده و گونه هایی که در اطراف شهرها توسط مردم یافت می‌شوند پس از مراقبت‌های اولیه در صورت نیاز به درمان های تکمیلی به مرکز کلینیک حیات وحش پارک پردیسان جهت تیمار و مراقبت منتقل می‌شوند و پس از طی مراحل درمان در زیستگاه خود رهاسازی می‌شوند.
 
سلیمان نژاد ادامه داد: در این مرکز کلیه اقدامات مراقبتی و درمانی جهت بهبود و بازگشت گونه های جانوری به طبیعت انجام می‌شود و تاکنون گونه های زیادی از این طریق سلامتی کامل خود را به دست آورده اند.
 
وی گفت: با توجه به عدم زادآوری گونه سنجاب در اسارت، از شهروندان عزیز تقاضا می‌شود که از زنده گیری و نگهداری این گونه شاخص، خودداری کنند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار