معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از اجرای طرح غربالگری شپش سر در مدارس این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۳۶۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵ 29 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایسنا،سلمان محمدی با بیان اینکه 250 مربی بهداشت در مدارس استان کار غربالگری شپش سر در مدارس را بر عهده دارند، ادامه داد: در مدارس روستایی بهیاران مراکز بهداشت این کار را انجام می دهند.

به گفته محمدی باید در طول سال سه مرتبه دانش‌آموزان از حیث آلودگی به شپش سر در مدارس مورد ارزیابی قرار گیرند.

محمدی در ادامه با بیان اینکه امسال اقدامات خوبی در آموزش و پرورش کرمانشاه در زمینه جلوگیری از شیوع احتمالی شپش در بین دانش‌آموزان انجام شده، گفت: مربیان بهداشت و مسئولین مدارس باید هرگونه شیوع شپش بین دانش‌آموزان را به منظور انجام اقدامات پیشگیرانه به اداره کل منعکس کنند.

محمدی با اشاره به برگزاری یک دوره آموزشی ضمن خدمت برای مدیران مدارس استان در راستای آشنایی با شیوع شپش سر در بین دانش‌آموزان، اظهار کرد: هدف از برگزاری این دوره آموزشی بالا بردن آگاهی‌ مدیران مدارس در مورد پیشگیری، شناسایی، درمان و کنترل آلودگی در نقاط شهری و روستایی بوده است.

محمدی  ادامه داد: تلاش شده تا با ارتقای سطح آگاهی‌ مدیران مدارس در جهت انتقال این آگاهی به دانش‌آموزان و والدین آنها برای مقابله با شیوع شپش سر در بین دانش‌آموزان اقدام شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون موردی از شیوع شپش در بین دانش‌آموزان استان کرمانشاه گزارش نشده، گفت: با شروع فصل سرما احتمال شیوع شپش بین افراد و به ویژه دانش‌آموزان بیشتر می‌شود و همین مسئله لزوم غربالگری‌ را بیشتر می‌کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه خارش سر را مهمترین نشانه شیوع شپش بین دانش‌آموزان دانست و ادامه داد: از دانش‌آموزان می خواهیم در صورتی که خارش سر دارند، حتما این موضوع را به خانواده‌های خود اطلاع داده تا بررسی های لازم به منظور شناسایی زودهنگام شپش در موی سرشان انجام شود.

این مسئول سپس با اشاره به اینکه رعایت مسائل بهداشت فردی و عدم تماس مستقیم با افراد آلوده از راهکارهای مقابله با بروز احتمالی شپش بین افراد است، به خانواده‌ها توصیه کرد: مراقبت‌های لازم را به منظور پیشگیری از بروز شپش در موی سر فرزندانشان داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار