کد خبر: ۳۳۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶ 15 May 2015
اهدای کارت‌های صرفا 100 هزار تومانی در هتل 5 ستاره مشهد

معیار دانشگاه جامع علمی- کاربردی واحد استان خراسان رضوی برای انتخاب مدرس نمونه در ضیافتی که در هتل 5 ستاره مشهد برگزار شد، چه بود؟ و آیا اعطای کارت یکصدهزار تومانی برازنده و متناسب با استادان برتر است؟!
 به گزارش تابناک از خراسان رضوی،هفته گذشته و در ایام بزرگداشت مقام معلم دانشگاه جامع علمی- کاربردی واحد استان خراسان رضوی ضمن برگزاری مراسمی در هتل پردیسان مشهد از 200 مدرس تقدیر کرد که موجب گلایه بسیاری از دیگر مدرسان شد.
از دکتر تشکری رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی واحد استان خراسان رضوی که در این مراسم تاکید کرده‌ است «مدرسان نقش مهمی در فعالیت‌های دانشگاه برای انتقال دانش و مهارت به دانشجویان دارند» باید سؤال کرد، اگر چنین است پس چرا برای انتخاب «مدرس نمونه» ملاک و معیار دقیقی اعمال نشده است تا دانشگاه‌ها هر کدام خودشان - بعضا سلیقه‌ای یا رابطه‌ای- استاد معرفی نکنند.

اگر واقعاً رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی واحد استان خراسان رضوی معتقد است که «اساتید به عنوان یکی از ارکان توسعه علمی کشور، با ترسیم چشم‌انداز آینده برای دانشجویان در شکل گیری شخصیت علمی و فرهنگی آنان نقشی ماندگار دارند لذا بر ما مسئولان است تا بتوانیم با سپاس از مدرسان، گوشه ای از زحمات آنان را قدر بدانیم» پس چرا درست، عادلانه و قابل دفاع آنها را انتخاب نکردند؟

آیا بواقع نمی‌شد برای نیل به عدالت بیشتر ، مکانیسم، شیوه و شاخص‌های مشخص مدنظر و ارائه شود تا تقدیرها انگیزه‌افزا باشد و باعث تکریم آنها که بیشترین مجاهدت‌های علمی را نموده و با هدف ارتقای سطح دانشجویان و پاسخ به مسائل اجتماعی پیشگام عرصه جنبش نرم‌افزاری هستند.

سال گذشته هم این کار به عهده رئسای مراکز گذاشته شد و آنها هم بعضا بدون ملاک و معیار مشخصی مدیران گروه‌ها و یا مدرسان نورچشمی را به واحد استان معرفی کردند و واحد استانی هم بدون کمترین چون و چرایی پذیرفت و از آنها تقدیر کرد.

آیا به واقع تبیین ملاکهای ارزیابی و تعیین برترین‌ها توسط مرجعی بالاتر نمی توانست راهگشا باشد؟! و این اقدام ارزنده و اهتمام شایسته در تقدیر را کامل کند تا به ضد خود تبدیل نشود.

در لیست اسامی «مدرسان نمونه» بعضی اسامی دیده می‌شوند که در سال‌های قبل هم از آنها در هفته معلم تقدیر شده است. بهتر نیست مانع از انتخاب چند باره افراد شویم تا نوبت تقدیر به سایر مدرسان گمنام و شایسته نیز برسد؟
 
بسیاری از مدرسان جامع علمی - کاربردی در مشهد از برگزاری این مراسم، شیوه انتخاب مخفیانه مدرسان به عنوان «نمونه» و حتی اسامی این افراد بی‌اطلاع هستند. حتی پایگاه اینترنتی جامع  علمی - کاربردی استان هم  اسامی را منتشر نکرده است.
براستی اگر از قاعده و ضابطه مند بودن چنین انتخابی مطمئن هستیم و نمونه بودن افراد منتخب را قابل دفاع می‌دانیم باید آن را به اطلاع سایر مدرسان برسانیم و مدرسان شریف را حلوا حلوا کنیم که حقشان است.

اهدای کارت‌های صرفا 100 هزار تومانی در هتل 5 ستاره مشهد


گزارش تابناک حاکیست مکان برگزاری این آیین در یک هتل 5 ستاره مشهور مشهد بود درحالیکه دانشگاه علمی کاربردی در بسیاری از مراکز و نهادهایی که مرکز علمی کاربردی دارند دارای سالن‌های مناسبی است که می‌توانست محل های متناسب‌تری برای این همایش فرهیختگان باشد.

همچنین هرچند که مقام معلمی را اشتعال و نه اشتغال دانسته اند و رسالت پیامبری و مجاهدتی معنوی خوانده اند که واجد اجری الهی است، اما آیا اجرای چنین برنامه ای ارج نهادن به مقام معلم است!؟

جالب اینکه برخی مراکز خودشان برای رتبه بندی و گزینش معیارهایی را درنظر گرفتند اما آیا داشتن ملاکها و شاخصهای مشخص برای همه و انتخاب از سوی مرجع ناظر و بالادستی باعث ایجاد هماهنگی و وحدت رویه و عدالتمندی بیشتر نبود ؟ و با فرض وجود ملاک و معیار در انتخاب کلیه مدرسان آیا اعطای کارت یکصد هزار تومانی به هر کدام از اساتید برازنده و درخور شأن آنهاست؟
در زمانه‌ای که تجلیل‌های آنچنانی برای ورزشکاران و هنرپیشه‌ها امری متعارف و معمول گشته است، آیا چنین هدایایی با اعطای جوایز ویژه به قویترین مردان ایران یا ستاره های کاغذی رسانه ها قابل مقایسه است؟

 قوی بودن حقیقی در جهان امروز کدامست زور بازو یا نیروی اندیشه و فکر؟! براستی اگر اساتید دانشگاه را افسران جنگ نرم با دشمن می‌پنداریم و در نکوداشت آنان سخن سرایی می‌کنیم می‌طلبید تا تکریم و تقدیر از آنان نیز متناسب و درخور باشد.

آیا بواقع بی اطلاع ماندن بسیاری از مدرسان و استادان ساعی مجموعه های علمی کاربردی از این مراسم و تجلیل بعمل آمده برای این نیست که صدای اعتراضها بلندتر نشود ؟!

شایان ذکر است هتل محل برگزاری این همایش دارای زیربنای حدود 24000 مترمربع و مساحت 33000 متر مربع در یکی از خوش آب و هوا ترین مناطق شهر واقع شده و دارای 162 اتاق معمولی ، سوئیت و دوبلکس و ... است.

اهدای کارت‌های صرفا 100 هزار تومانی در هتل 5 ستاره مشهد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار