رییس و اعضای شورای شهر قم با اشاره به وضعیت پل 15خرداد و اتمام مهلت پیمانکار، تصریح کردند: هفته آینده جلسه تعیین تکلیف پروژه برگزار می شود که احتمالا کل پروژه به شهرداری واگذار شود.
کد خبر: ۳۳۶۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶ 01 December 2016
به گزارش تابناک قم، پروژه تقاطع غیر‌همسطح عمار یاسر و خیابان 15 خرداد اواخر سال 92 با زمانبندی حدود 16ماه براي بهبود عبور و مرور شهري و روان‌سازي ترافيك شروع به کار کرد. این طرح یکی از طرح های سه عاملی شهری است که اجرای آن را قرارگاه قائم ارتش بر عهده گرفت.

طبق گفته مسئولان برای تحویل این پروژه سه تاریخ مشخص شده است که یکی برج 10سال گذشته و یکی خرداد امسال بوده که به نتیجه نرسیده است و تاریخ دیگری که با پیمانکار این پروژه بسته شده است آبان ما امسال می باشد که این تاریخ هم همانند دیگر تاریخ ها به وعده ای تلخ برای مردم تبدیل شده است.

اما برخی مسئولان شهرداری و شورای شهر در مصاحبه های خود به تحویل کل پروژه و یا فقط عرشه پروژه به گفته پیمانکار تا 10 آذر ماه خبر داده بودند که این هم به نتیجه نرسید و در حال حاضر هنوز پل به مرحله بهره برداری نرسیده است.

با گذشت چند سال از شروع بکار این پروژه و طولانی شدن اجرای آن و دادن وعده های توخالی مسئولین در خصوص تکمیل و تحویل این پروژه در زمان های متعدد مردم استان و الخصوص اهالی منطقه 15خرداد و عمار یاسر که بیشتر از دیگر اهالی استان در این مسیر تردد می کنند، را کلافه کرده است.

طرح تقاطع 15 خرداد و عمار یاسر یکی از طرح های کلیدی شهر در یکی از پرترددترین معابر شهری است که نقش بسزایی در کاهش ترافیک هسته مرکزی شهر دارد و هدف از اجرای طرح تقاطع سه سطحه عمار یاسر و 15 خرداد کاهش ترافیک تقاطع و اتصال عماریاسر به عنوان بلوار شریانی شهری است.

پروژه سه سطحه 15خرداد از پروژه های بد استان است

از همین رو نعمت الله عواطف رستمی، عضو شورای شهر قم در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه این پروژه یکی از پروژه های بد ما می باشد، بیان داشت: مسئول پروژه قول داده بود تا 10آذر پروژه را به طور کامل و یا فقط عرشه پل را تحویل دهد.

وی ادامه داد: پیمانکار این پروژه ارتش می باشد که بدعهدی کرده است و در زمانی که قرار بود این پروژه را تحویل دهد آن را تمام نکرده است.

این درحالی است که جلسات شورای شهر و مصاحبه های مسئولین استان خبر از آن می دهد که شهرداری در این پروژه هیچ کم کاری انجام نداده است و تمام تعهدات خود را به سرانجام رسانده است در حالی که این پیمانکار می باشد که در خصوص این پروژه به تعهدات خود عمل نکرده است و باعث طولانی شدن آن شده است.

احتمالا شهرداری پل را با همین وضعیت تحویل بگیرید

با این وجود ولی الله بیاتی ، رئیس شورای شهر قم در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به طولانی شدن زمان بهره برداری این پروژه، اظهار داشت: عرشه پل آماده بتن ریزی می باشد که احتمالا تا یک ماه آینده برای عبور و مرور خودرو ها آماده شود.

وی ادامه داد: طبق صحبت هایی که در جلسات قبل با پیمانکار این پروژه داشته ایم احتمالا شهرداری پل را با همین وضعیت تحویل بگیرد.

پیمانکار باید پروژه 15خرداد را تحویل دهد

این در حالی است که عباس ذاکریان، عضو شورای شهر قم در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اتمام مهلت پروژه 15خرداد برای بهربرداری، گفت: مهلتی که برای تحویل پروژه 15خرداد برای پیمانکار تعیین شده بود به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: مجددا قرار است جلسه ای برگزار و در خصوص این پروژه تعیین تکلیف شود.

عضو شورای شهر قم افزود: در قرار های قبلی معین شده بود که در صورت به اتمام نرسیدن این پروژه تا تاریخ تعیین شده پیمانکار پروژه را تحویل دهد.

پروژه ۱۵ خرداد با حضور نماینده‌ مردم قم تعیین تکلیف می‌شود

از طرفی علیرضا قاری‌قرآن، معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم با اشاره به این پروژه، اظهار داشت: جلسه تعیین تکلیف پروژه تقاطع سه سطحه 15 خرداد هفته آینده در حضور نماینده مردم قم در مجلس برگزار شده و بالاخره تصمیم‌گیری نهایی برای روند تکمیل پروژه انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری بر سر تعهدات خود در روند اجرایی این پروژه‌ها بوده است، گفت: شهرداری به تمام آنچه که در صورت جلسه مردادماه ذکر شده عمل کرده و منتظریم تا پیمانکار نیز با توجه به عدم تکمیل پروژه به تعهدات خود عمل کرده و آن را تحویل شهرداری دهد.

قاری‌قرآن با اشاره به مشکلاتی که تأخیر در تکمیل پروژه تقاطع سه سطحه 15 خرداد و عماریاسر برای مردم ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: تمام تلاش و عزم شهرداری بر این است که با تحویل پروژه از پیمانکار، خود وارد آن شده و به سرعت شاهد تکمیل تا پایان سال باشیم.

وی تصریح کرد: اگر قرار بر این باشد که پیمانکار با همین روند پروژه را ادامه دهد حداقل تا 10 ماه آینده شاهد افتتاح آن نخواهیم بود و این مساله عدم رضایتمندی مردم و مطالبه عمومی را به دنبال خواهد داشت.

منبع: قم فردا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار