استاندار تاكيد كرد؛
تابناک مرکزی: زمانی قمی استاندار مرکزی در پیامی به مناسبت برگزاری نهمین نمایشگاه کتاب استان ضمن تقدیر از برگزاری این نمایشگاه؛ کتاب و کتابخوانی را منشاء توسعه فرهنگی برشمرد.
کد خبر: ۳۳۷۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶ 03 December 2016

به گزارش تابناک مرکزی، زمانی قمی استاندار مرکزی در پیامی به مناسبت برگزاری نهمین نمایشگاه کتاب استان ضمن تقدیر از برگزاری این نمایشگاه؛ کتاب و کتابخوانی را منشاء توسعه فرهنگی برشمرد.

زمانی قمی در این پیام آورده است: انسان به هنگام رويش نخستين حضور خود در عرصه گيتي ، اشکال گوناگونی از ارتباط را براساس نياز خويش ایجاد نمود تا مسیرروشن تعالی خويش را با عبور از ميدان جهل و ناداني و تسخیر سرزمین علم و دانايي  ترسیم نمايد و براین اساس اولين نشانه هاي تجربي خويش را بر ديوارها حك نمود تا   دانسته هاي خود را از هستي ثبت نمايد و از دل زندگي خود واژه اي بنام فرهنگ بسازد.

وی ادامه داده است: اینچنین بود که کتاب و كتابت به عنوان اولين و مهمترين ابزار توسعه فرهنگ وآينده روشن يك جامعه  پا به عرصه وجود نهاد و با رنج يك نسل بصورت گنج نسلي ديگر درآمد.

استاندار مرکزی تصریح کرده است: عصر حاضر عصركاميابي هاي علمي است اما با وجود پيشرفتهاي شگرف درعرصه هاي علمي و رويش هاي فرهنگي ، كتاب همچنان به عنوان يك رسانه پايا و ماندگار همواره عامل مهمي در تضمين رشد و پويايي جوامع بشري بوده و نقش آن در توسعه فرهنگي امري پذيرفته شده و اجتناب ناپذير است.

زمانی قمی بیان کرده است: يكي از شاخصه هاي ارزيابي رشد، توسعه و پيشرفت فرهنگي هر كشوري در عصر حاضر ميزان مطالعه و كتاب خواني مردم آن مرز و بوم است و كشور تاريخي ما ايران اسلامي نيز از قديم الايام تاكنون با داشتن تمدني چندهزارساله و مراكز متعدد علمي، فرهنگي و كتابخانه هاي معتبر و علما و دانشمندان بزرگ با آثار ارزشمند تاريخي سرآمد ملل ديگر بوده و در عرصه فرهنگ و تمدن جهاني بسان خورشيدي تابناك همچنان مي درخشد و با فرزندان نيك نهاد خويش هنرنمايي مي كند.

استاندار مرکزی افزوده است: در شرايط امروز كه با شکل گرفتن جریانهای افراطی، فرهنگ ، مذهب و قوميت ها مورد تهاجم قرار گرفته ، بيش از هر زمان ديگر بايد در مجموعه امواج پر رنگ و لعاب اين تهاجم ،فضايي ايجاد نمود تا در آن فرصت انديشيدن و تأمل و تفكر براي مردم بوجود بيايد و يكي از راههاي اين مهم ، توسعه امر كتاب و كتاب خواني است .

زمانی قمی خاطر نشان کرده است: ضمن ارج نهادن به زحمات کلیه فعالین این عرصه  بالاخص برگزار کنندگان نهمین نمایشگاه کتاب استانی و همچنین کتابداران ، ناشرین ، کتابفروشان و سایر فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی ،از اهتمام و همراهي همه كساني كه با فكر و انديشه خويش گنبد نگارين فرهنگ و ادب كشور را جلوه اي ديگر بخشيده و به پيراسته كردن طاق و رواق آن كمر همت بسته اند، تقدیر نموده و توفيق روز افزون  همراهان هميشگي و مشتاقان عرصه كتاب و كتاب خواني را در خدمت به فرهنگ و علم و ادب  ايران اسلامي از درگاه خداوند متعال خواستارم و امیدوارم با افزایش فضاهای کتابخانه ای در استان ، شاهد توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افزایش دانش و آگاهی در بین مردم استان بویژه کودکان و نوجوانان باشیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
امیدوارم کتاب به زندگی ما برگردد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار