تابناک: به جریان درآوردن نهضت قرآنی و ارتقاء فرهنگ و هنر بر اساس معارف دینی ،ارتقاء جایگاه فرهنگی هنری استان در گستره ملی و فراملی، سامان‌دهی آموزش‌های فرهنگی و هنری، توسعه و ساماندهی مراکز فرهنگی و هنری بخش خصوصی، تلاش در جهت کارآفرینی و توانمند نمودن اقتصاد فرهنگ و هنر، با نگاه به روش‌های نوین ازجمله خط مشی‌های مديركل جديد فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان است.
کد خبر: ۳۳۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱ 11 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره ارشاد اصفهان، حبیب رضا ارزانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان 10 خط مشي خود را در حوزه فرهنگ و هنر اصفهان با نمابري به رسانه ها اعلام كرد.

در اين نمابر آمده است : در راستای نهادینه ساختن ارزش‌های قرآنی و گسترش معارف، اخلاق و سیره اهل‌بیت (ع) و نیز به‌منظور اعتلای فرهنگی جامعه، بر مبنای آرمان‌های انقلاب اسلامی،رهنمودهای امام راحل و منویات مقام معظم رهبری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان مصمم است نسبت به بهبود هویت فرهنگی استان اهتمام ورزد. بر این اساس خط‌ مشی این سازمان را در سال 1394 به شرح زیر است :

1)به جریان درآوردن نهضت قرآنی و ارتقاء فرهنگ و هنر بر اساس معارف دینی، در راستای هم‌دلی و هم‌زبانی دولت و ملت.

2) گسترش روزافزون آگاهی، خودباوری و سبک زندگی مبتنی بر هویت دینی و ملی، با نگاه به ویژگی‌ها و نیازهای امروزی.

3) مقابله بافرهنگ مهاجم و تلاش در جهت زدودن آثار خشن و نابهنجار آن از گستره ساختارهای فردی، خانوادگی و اجتماعی.

4) ارتقاء جایگاه فرهنگی هنری استان در گستره ملی و فراملی.

5) تلاش در جهت اثربخشی بیش‌ازپیش جایگاه هماهنگ‌کننده، سیاست‌گذار و راهنمای شورای فرهنگ عمومی.

6)اهتمام به توانمندسازی انسانی درپهنه فرهنگ و حمایت از نخبگان فرهنگی هنری در کنار شناساندن نسل نوخاسته و کنش گر.

7) سامان‌دهی آموزش‌های فرهنگی و هنری باهدف افزودن بر گستره دانش و کنش هنرمندان و فرهیختگان فرهنگی و نیز مدیران و کارشناسان سازمانی.

8) توسعه بنیان‌ها، ساختارها، ابزارها و اعتبارات ضروری و نیز بهره بردن افزون‌تر از امکانات نوین و فناوری‌های روز، برای گسترش عرضه آثار، انجام برنامه‌ها و ارائه خدمات فرهنگی و هنری.

9) توسعه و ساماندهی مراکز فرهنگی و هنری بخش خصوصی و نیز واگذاری بیش‌ازپیش امور اجرایی به این مجموعه و توجه به وظایف هدایتی، حمایتی و نظارتی سازمان.

10) تلاش در جهت کارآفرینی و توانمند نمودن اقتصاد فرهنگ و هنر، با نگاه به روش‌های نوین.

در پايان آمده است: مبرهن است که دست یافتن به خواسته‌های گفته‌شده، همکاری مدیران و کارشناسان را در سلسله‌مراتب سازمانی ضروری می‌سازد، مسئولیت اجرای مطلوب این خط ‌مشی بر دوش همه ماست.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار