مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: با توجه به اینکه سرانه مصرف گل در کشور10شاخه و متوسط سرانه مصرف جهانی آن 100شاخه است، تلاش ها برای کم کردن این فاصله باید مضاعف شود.
کد خبر: ۳۳۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴ 11 May 2015
علی محمد مختاری در آیین گشایش سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه، تجهیزات پارکی و صنایع وابسته در محل بوستان گفتگو تهران، افزود: رتبه ایران نیز در دنیا در زمینه تولیدات گیاهی هفده و در بخش صادرات آن یکصد و هفده است که با توجه به تنوع گونه های گیاهی کشور و فعالیت بیش از10هزار تولید کننده، با حضور به موقع در بازارهای جهانی می توان ارز قابل توجهی از این طریق وارد کشور کرد. 

به گفته مختاری پرورش گل و گیاه در هر هکتار محیط گلخانه ای می تواند بین 70 تا 110 شغل ایجاد کند. 

وی با تاکید بر اینکه اگر تولیدکنندگان ایرانی بخواهند ضایعات 50درصدی گل کاهش پیدا کند، باید قیمت ها را پایین بیاورند، گفت: با توجه به اینکه قیمت گل و گیاه بالاست، برگزاری این گونه نمایشگاه ها و عرضه مستقیم گل و گیاه با قیمت مناسب در آنها، موجب افزایش میزان فروش گل در کشور می شود. 

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تهران یادآور شد: در یکی از دوره های گذشته نمایشگاه بین المللی گل و گیاه در طول پنج روز بیش از دو میلیون نفر از آن بازدید کردند که بر اساس این آمار پس از نمایشگاه کتاب، بیشترین آمار بازدیدکنندگان مربوط به نمایشگاه گل و گیاه است. 

وی حمایت نهادهای دولتی در توسعه این صنعت را مهم خواند و بر استفاده از ظرفیت و ارزش اقتصادی بالای گل و گیاهان صنعتی در راستای کارآفرینی و اشتغالزایی تاکید کرد. 

به گفته مختاری با تلاش متخصصان و تولید کنندگان ایرانی گل و گیاه، کیفیت برخی از تولیدات داخلی مثل نمونه رز ایرانی در مقایسه با مشابه خارجی آن افزایش قابل ملاحظه ای داشته است. 

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در کنار این نمایشگاه کارگاه های آموزشی با عناوینی چون نگهداری گیاهان آپارتمانی، گل آرایی و سبزی کاری با هدف آشنایی اقشار مختلف با روش های کاشت و نگهداری از گل و گیاه امسال برگزار می شود. 

مختاری با بیان اینکه امسال نیز همچون سال های گذشته همزمان با برگزاری نمایشگاه، کاروانی از احجام تزیین شده با گل به پنج نقطه شهر شامل برج میلاد، پارک شهر، بوستان لاله، بوستان ولایت و دریاچه خلیج فارس اعزام شده است، گفت: هدف از راه اندازی این کاروان ایجاد روحیه نشاط و شادابی در شهر تهران و دعوت از شهروندان برای بازدید از این نمایشگاه است. 

وی یادآور شد: برگزاری 12 دوره نمایشگاه بین المللی گل و گیاه و شش دوره نمایشگاه فصلی این رشته، دستاوردهای مثبتی از جمله ارتقاء کیفی و افزایش تنوع گیاهان، حمایت از تولید کنندگان گل و گیاه، تعدیل قیمت ها، توسعه صنعت گل و گیاه، افزایش سرانه مصرف گل، رشد صادرات، ترویج فرهنگ گل پروری و طبیعت دوستی در بین شهروندان، جلب مشارکت های مردمی در جهت حفظ و توسعه فضای سبز و ارتقاء دانش عمومی در این زمینه حاصل شده است. 

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه، تجهیزات پارکی و صنایع وابسته با حضور250تولید کننده داخلی و 39 نماینده کشورهای خارجی از جمله هلند، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، لهستان، ارمنستان، ترکیه، چین و کره جنوبی از بیست و یکم تا بیست و ششم اردیبهشت ماه جاری در بوستان گفت وگو تهران برپاست. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار