تابناک: مدیرعامل این شرکت با تاکید بر ضرورت مصرف بهینه گاز طبیعی از مصرف روزانه بیش از 60 میلیون و 400 هزار متر مکعب گاز در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۳۴۰۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹ 08 December 2016
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، مدیرعامل این شرکت با تاکید بر ضرورت مصرف بهینه گاز طبیعی از مصرف روزانه بیش از 60 میلیون و 400هزار متر مکعب گاز در سطح استان خبر داد و گفت: با افزایش برودت هوا از ابتدای آذر ماه جاری بیش از 479میلیون متر مکعب گاز طبیعی در سطح استان مصرف شده است که  این میزان  15 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.
 
مهندس علوی، با اشاره به میزان کل گاز مصرفی امسال، گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از12 میلیارد و 819 میلیون متر مکعب گاز در سطح استان مصرف گردیده که از این میزان بیش از 5 میلیارد و 386 میلیون متر مکعب در بخش صنعت، 4 میلیارد و 965 میلیون مترمکعب در نیروگاه های استان، یک میلیارد و 768 هزار مترمکعب در بخش خانگی، 374 میلیون و 640 هزار مترمکعب در بخش تجاری و 325 میلیون  و 794 هزارمتر مکعب در بخش حمل و نقل مصرف شده است.
 
علوی تصریح کرد: از میزان گاز مصرف شده در بخش صنعت بالغ بر 3 میلیارد و 879 میلیون متر مکعب آن مربوط به صنایع عمده استان می باشد که در کارخانه جات فولاد مبارکه، ذوب آهن و سیمان سپاهان مصرف شده و مابقی در صنایع غیر عمده و بخش حمل و نقل استان به مصرف رسیده است.
 
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان ادامه داد: از ابتدای آذر ماه سالجاری که میزان برودت هوا نسبت به ماه های گذشته  افزایش یافته است، تا کنون 730 میلیون متر مکعب گاز در سطح استان به مصرف رسیده است که 59 درصد آن معادل 430 میلیون  متر مکعب مربوط به بخش خانگی و تجاری و 41 درصد آن معادل 299 میلیون 300 هزار متر مکعب در بخش صنعت به مصرف رسیده است.
 
وی خاطر نشان ساخت: با سرد شدن هوا  و افزایش مصرف در بخش خانگی، توزیع گاز در این بخش اولویت نخست را داشته و برخی اوقات برای جلوگیری از افت فشار یا قطعی گاز  نقاط سردسیر و مرزی کشور، اعمال محدودیت در مصرف بخش صنعت، ضرورت می یابد.
 
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به اینکه  شبکه های گازرسانی سراسر کشور به هم پیوسته است تاکید کرد: رعایت مصرف  بهینه و منطقی  از گاز طبیعی زمینه را برای تامین گاز همه هموطنان عزیز در سراسر کشور فراهم خواهد کرد.  
 
مهندس علوی، با تاکید بر مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی و فرهنگ سازی این مهم گفت: در این راستا انتخاب و تقدیر از مشترکینی که گاز طبیعی را بطور بهینه و در دو دهک اول  مصرف کرده باشند و همچنین گاز بهای  خود را به موقع پرداخت  نمایند در برنامه خود قرار داده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار