مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه، به پاره ای از مشکلات این اداره در مواجهه با بحران اشاره کرد و گفت: با وجود چندین بار مکاتبه و بیان کمبودها در دیدارهای حضوری با مسوولان، تاکنون تخصیصی برای تهیه امکانات مورد نیاز به پزشکی قانونی تعلق نگرفته است.
کد خبر: ۳۴۱۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱ 11 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،دکتر آرتین کمالی روز یکشنبه افزود: این اداره کل با وجود داشتن سه تیم بحران، فاقد داشتن یک خودرو مناسب برای حضور در مناطق حادثه دیده در هنگام وقوع بحران است.
وی از نبود سوله در زمان بروز بحران یا حوادث دسته جمعی به عنوان یکی دیگر از مشکلات این اداره کل یاد کرد و افزود: پزشکی قانونی یکی از مهم ترین سازمان ها و ارگان های خدمت رسان در زمینه بررسی و تعیین هویت اجساد در زمان بروز حوادث و بحران هاست.
به گفته وی، نبود چنین امکانات اولیه ای مانع از خدمت رسانی مطلوب این ارگان به آسیب دیدگان می شود.
کمالی از نداشتن وسیله ارتباطی مناسب مثل بیسیم در زمان بحران به عنوان یکی دیگر از نیازهای ابتدایی این ارگان یاد کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه مجهزترین آزمایشگاه ژنتیک غرب کشور در اختیار پزشکی قانون کرمانشاه می باشد، نبود چنین امکانات مقدماتی شایسته این اداره کل نیست.
وی یادآور شد، توجه مسوولان استان در راستای اختصاص اعتبارات مناسب به این بخش، بر روند خدمت رسانی پزشکی قانونی به ویژه در زمان حوادثی مشابه با سوانح اخیر شتابی دو چندان می بخشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار