بعضاً برخی از مرغداران خراسان‌رضوی جوجه‌های یک‌روزه خود را بدون پوشش بیمه به واحدهای پرورشی منتقل می‌کنند که این مسئله زمینه‌ساز مشکلات بعدی است.
کد خبر: ۳۴۲۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰ 11 December 2016
به گزارش تابناك رضوي، محمودرضا فرزانه اظهار داشت: در صورت شیوع آنفلوانزای فوق حاد که هم‌اکنون در تهران مشاهده شده و احتمال می‌رود به سایر استان‌ها نیز سرایت کند، واحد مرغداری که در آن این بیماری دیده شود؛ معدوم می‌شود.

وی تأکید کرد: در صورت معدوم سازی، خسارت وارده تنها از محل بیمه عمومی طیور که در مبادی تولید جوجه یک‌روزه ارائه می‌شود قابل جبران است.

معاون بیمه بانک کشاورزی خراسان‌رضوی با بیان اینکه قانون بیمه اجباری طیور اجبار به‌ اجرا دارد، خاطرنشان کرد: با وجود این قانون در برخی موارد بهره‌برداران از بیمه جوجه‌ها خودداری کرده و بدون پوشش بیمه آنها را به واحدهای پرورشی انتقال می‌دهند.

فرزانه تأکید کرد: با توجه به اینکه حق بیمه عمومی جوجه یک‌روزه بسیار ناچیز و معادل 19 تومان برای هر قطعه بوده توصیه می‌شود که بهره برداران حتما آن را برای واحدهای خود داشته باشند تا در صورت بروز مشکلاتی مانند شیوع آنفلوانزای فوق حاد مشکلی برای افراد به لحاظ مالی به وجود نیاید.

وی ادامه داد: صندوق بیمه کشاورزی در خراسان رضوی آمادگی همکاری کامل با مرغداران برای این موضوع را داشته تا مشکلاتی از این بابت برای آنها به وجود نیامده و بتواند با خیال راحت اقدامات مورد نظر خود برای پروروش جوجه‌ها را انجام دهند.

منبع: تسنيم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار