محرومیت واژه غریبی برای شهرستان چرام نیست و اگر تحلیلی بر چرایی و چگونگی محرومیت وعقب ماندگی در چرام داشته باشیم به درستی درمی یابیم که بخش اعظم آن ناشی از سوء مدیریت است.
کد خبر: ۳۴۲۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 13 December 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،یکی از ارکان توسعه در اجتماعات و کشورها ، نیروی انسانی است که این مهم خود ، شامل چند گروه از افراد دخیل در بحث توسعه یافتگی می شود.
مهمترین گروه از نیروی انسانی لازم در موفقیت طرح های توسعه ای ، مدیرانی هستند که باید ، امکانات و منابع را به سمت پیشرفت هدایت کنند.
شهرستان چرام به عنوان یکی از مناطق با سابقه در زمینه زندگی اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد این روزها از جایگاه چندان خوبی در استان کهگیلویه و بویراحمد ، در خصوص شاخص های پیشرفت قرار ندارد.
محرومیت واژه غریبی برای شهرستان چرام نیست و اگر تحلیلی بر چرایی و چگونگی محرومیت وعقب ماندگی در چرام داشته باشیم به درستی درمی یابیم که بخش اعظم آن ناشی از سوء مدیریت است.
قابلیت ها وتوانایی های شهرستان چرام ازیک طرف وتوجه به این توانایی ها می تواند ازاین پتانسیل خفته در جهت توسعه و حل بسیاری از مشکلات وعقب ماندگی آن استفاده نمود.
اما وقتی به عملکرد مدیران در سایرشهرستان ها نگاه میکنیم و آن را با نوع مدیریت درچرام مقایسه می نماییم درمی یابیم که اختلاف فاحشی هم دردیدگاه وهم درتوانایی هاهست واینکه این مدیران گویا چرام را برای خود حیات خلوتی میدانند که چندروزه مدیریت سفارشی ودستوری را در آن به سرانجام برسانند.
به عنوان نمونه در ماه های گذشته طرح کاروان سلامت و پروژه های حمایتی ازسوی هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد در روستاهای محروم وصعب العبور شهرستان های مختلف به اجرا درآمده است وکمک زیادی به ارتقای سطح بهداشتی و آموزشی مردم وویزیت و داروی رایگان گردیده و از طرفی کمک های غذایی خوبی نیز شده است.
بعنوان مثال در ۱۵ کیلومتری شهر چرام، هلال احمرکهگیلویه به مدد مدیریت توانمند و برنامه ریزی کلان با پیاده کردن این کاروان ها در روستاهای دلی مهتاب،رودسمه،آجم دیشموک و برم سبز سوق خبر نخست خبرگزاری های مهم وپایگاه های خبری شده است.
مشکلات مطرح شده در روستای محروم دلی مهتاب چاروسا سبب شد نماینده مردم کهگیلویه حتی در سفرزیارتی کربلا پیگیر حل این مشکلات شود و یا امام جمعه ای درگیلان ازوضعیت محرومیت دانش آموزان منطقه و تحصیل انهادر مدرسه گونی انتقادنماید و به سرعت کانکسی تهیه ودراختیار این دانش آموزان قرارگیرد.
مهم تراز ان وقتی گزارش محرومیت وگرسنگی کودکان روستای رودسمه دیشموک کشوری شد خیرین زیادی به یاری مردم این روستاشتافتند وشنیده شده که یک خیر ۱۵۰میلیون ریال فقط موادغذایی کمک نموده است،کودک معلول سوقی به مدد همین کاروان ها دارای ویلچر برقی شد اما اینها را بعنوان مثال بیان کردم تا بگویم به راستی مگر شهرستان چرام جمعیت هلال احمر ندارد ،مگر محروم ترین روستاها مثل منطقه پشته زیلایی و بیدانجیر و تاوه سفید و طسوج و بناری، توگبری,گره ای و تنگ انار و دلیاسیر, پای بست و شرابگروه در شهرستان چرام محروم نیستند؟
مگر بیشتر این روستاها امکانات دارند؟چرا طرح کاروان سلامت دراین روستاها اجرا نشود؟ چرا ده ها طرح حمایتی که در سی سخت وگچساران وکهگیلویه توسط جمعیت هلال احمر اجرا شده در چرام انجام نمیشود ؟
آیا مدیرهلال احمر چرام تاحالا ازنزدیک مشکلات این روستاها را دیده است ،باید بپذیریم که الان خدمت دهی هلال احمر فقط کمک به آسیب دیدگان نیست و با برنامه ریزی که شده است هلال احمر نقش ویژه ای درکمک به محرومین برعهده دارد ومی طلبد که مدیر هلال احمر چرام از این خواب زمستانی بیدارشود و باکمک خبرنگاران متعهدچرامی طرح هایی مثل کاروان سلامت وپروژه های حمایتی در روستاهای محروم شهرستان چرام را به صورت عینی و عملی و در راستای شعار سال که همانا اقدام و عمل می باشد اجرا نمایند .
لازم به توضیح است با توجه به سال پایانی دولت دکتر روحانی عملکرد دیگر مدیران ، این شهرستان مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار