مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی خبر داد
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی از احداث 80 نمازخانه در مدارس استان خبر داد و گفت: یک‌هزار و 200 هیأت‌های مذهبی دانش‌آموزی در مدارس استان تشکیل یافته است.
کد خبر: ۳۴۳۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵ 13 December 2016

به گزارش تابناک تبریز، جعفر پاشایی بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان کشوری مسابقات قرآن، نماز و عترت سال تحصیلی جاری اداره کل آموزش و پرورش استان با تبریک فرار رسیدن هفته وحدت و ولادت نبی اکرم (ص) اظهار کرد: بعد از تغییرات مدیریتی آموزش و پرورش استان طی جلسه‌ای که با نماینده ولی فقیه در استان داشتیم تاکیداتی در زمینه قرآن و عترت و نماز در مدارس داشتند که عهد از این جلسه ستادی در این زمینه تشکیل یافت.

وی با ارائه آماری در راستای نتایج تشکیل این ستاد، تصریح کرد: پنج کلید واژه را به اداره کل آموزش و پرورش بردیم که به برنامه منسجم تبدیل شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در تشریح آمار سه سال اخیر اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: آمار حافظان قرآن کریم از پنج جز تا حفظ کل به ترتیب برای سال‌های تحصیلی سال گذشته و امسال 194 نفر و 257 نفر است.

وی ادامه داد: همایش مربوط به دهه اول ماه محرم که به صورت متوالی در طی سه سال برگزار می‌شود در سال 93 با حضور 3 هزار و 500 نفر، در سال نود و چهار 4 هزار نفر و در سال‌جاری 5 هزار و 500 نفر در قالب برنامه احلی من العسل برپا شد.

پاشایی تعداد هیأت‌های مذهبی دانش آموزی تشکیل یافته را برای سه سال اخیر چنین اعلام کرد: 950 هیات در سال 93، یک هزار و 67 هیأت در سال گذشته و یک‌هزار و 200 هیت در سال‌جاری تشکیل یافته است.

وی اضافه کرد: تعداد رتبه‌های برتر استان در مرحله کشوری مسابقات قرآنی را برای سال تحصیلی 94-93 نوزده رتبه برتر از 196 نفر، در سال تحصیلی 94-95 بیست و دو نفر از 74 شرکت کننده و آمار امسال نیز در دست تدوین است..

مدیرکل آموزش و پرورش استان تعداد شرکت کنندگان مسابقات قرآن و عترت و نماز را در سه مرحله مدرسه‌ای، استانی و کشور را برای دو سال اخیر 2 هزار و 452 هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: امسال نیز در حال ثبت نام بوده و البته میزان شرکت کنندگان تا به امروز بسیار چشمگیر است.

وی با بیان اینکه در 44 منطقه و ناحیه دارالسلام فعال دانش‌آموزی داریم، افزود: چهار نفر از دانش آموزان به مسابقات بین‌المللی راه یافته‌اند.

پاشایی به احداث 55 نمازخانه برای سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: این نمازخانه‌ها در طی 90 روز احداث شده و همچنین 25 نمازخانه نیز در حال احداث هستند تا روزی فرا رسد که گزارش مدرسه‌ای با نمازخانه‌های فعال را بدهیم که در ،شان نام استان باشد.

وی تعداد روحانیون حاضر در نمازهای جماعت مدارس را در سال تحصیلی جدید را 780 نفر اعلام کرد و گفت: همکاران فرهنگی که نماز جماعت را در مدارس اقامه می‌کنند یک‌هزار و 750 نفر است.

پاشایی اجرای طرح پیوست مدارس و مساجد را در سال گذشته 330 اعلام کرد و ادامه داد: این آمار برای سال جدید 350 مدارس است.

وی خاطرنشان کرد: قبل سال 92 برای هر دانش آموز 9 کتاب وجود داشت که این تعداد کتاب الان به 11 کتاب رسیده است و محوریت و رسالت اصلی آموزش و پرورش استان مناطق محروم بوده که برای این منظور 40 کامیون کتاب در قالب طرح کتاب یار مهربان فرستاده شد.

بر اساس این گزارش فارس، این مراسم در بیت نماینده ولی فقیه و با حضور امام جمعه تبریز، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، مسئولان اداره کل آموزش و پرورش استان و همچنین دانش‌آموزان برگزیده به همراه خانواده‌هایشان برگزار شد.

در ابتدای مراسم نماز ظهر به امامت آیت الله محسن مجتهد شبستری اقامه شد و  چند نفر از دانش‌آموزان حافظ کل قرآن به سئوال‌های آیت الله مجتهد شبستری در زمینه حفظ آیات پاسخ دادند و از دانش‌آموزان برگزیدگان هر رشته قرآن تجلیل به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :