رئیس اداره امور عشایری ایوان گفت: توزیع نفت و گاز بین عشایر برای حفاظت از منابع طبیعی تجدید شونده و ارائه خدمات به عشایر کوچنده باعث کاهش تخریب منابع جنگلی در عرصه‌های منابع طبیعی می‌شود.
کد خبر: ۳۴۳۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱ 14 December 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛مجتبی احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال با شروع فصل سرما 60 هزار لیتر نفت سفید برای تأمین سوخت مورد نیاز عشایر کوچ رو شهرستان ایوان پیش بینی شده که از این میزان 28 هزار لیتر بین عشایر کوچ رو توزیع شده است.
 
وی افزود: توزیع فرآورده های سوختی بین عشایر کوچنده به میزان هر خانوار 200 لیتر بین عشایر این شهرستان در سه جایگاه ذخیره نفت با ظرفیت 19 هزار لیتر در روستاهای ونیت، باباگیر و روان صورت می گیرد.
 
وی ادامه داد: مشکلی برای تامین سوخت عشایر در فصل زمستان وجود ندارد و عشایر با خیال آسوده می توانند سوخت مورد نیاز خود را ذخیره کنند.
 
وی با بیان اینکه خدمات پشتیبانی به عشایر ادامه دارد، گفت: در سال جاری آبرسانی سیار توسط سه دستگاه تانکر آبرسان به محل آب انبارهای واقع در مسیر کوچ عشایر به ازای هر خانوار 2 هزار لیتر برای 10 روز و همچنین تامین آب شرب دام های همراه عشایر صورت گرفت.
 
رئیس اداره امور عشایری ایوان یادآور شد: شمار جامعه عشایری این شهرستان با یک هزار و 275 خانوار با جمعیتی معادل شش هزار و 402 نفر با بیش از 141 هزار راس دام همراه است که سالانه 30 درصد گوشت مورد نیاز استان ایلام را تامین می کنند.
 
احمدی از توزیع ماهانه 32 تن آرد در بین عشایر خبر داد و افزود: در حال حاضر نیز تعداد چهار هزار و 500 کنسرو مرغ بین عشایر کوچنده در حال توزیع است.
 
به گزارش ایرنا،1ز یک هزار و 275 خانوارعشایری در شهرستان تعداد 923 خانوار عشایری فعال و 482 خانوار نیز کوچ خود را آغاز کرده اند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار