مدیر جهاد کشاورزی گالیکش درشرق استان گلستان از آغاز عملیات توزیع بسته های غذایی زمستانه ویژه زنبورداران این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۴۴۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷ 15 December 2016
 مدیر جهاد کشاورزی گالیکش درشرق استان گلستان از آغاز عملیات توزیع بسته های غذایی زمستانه ویژه زنبورداران این شهرستان خبر داد.

حبیب الله زارع روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: توزیع این بسته های غذایی با هدف حمایت از زنبورداران برای تامین غذای مورد نیاز کلنی های خود در فصل سرما صورت می گیرد.
وی افزود: توزیع غذای زمستانه زنبورداران که در بسته های یک کیلوگرمی تهیه شده، توسط شرکت تعاونی زنبورداران هر بسته به مبلع 36 هزار و 500 ریال صورت می گیرد.
زارع بابیان اینکه درحال حاضر 800 بسته غذای زمستانه تهیه و آماده توزیع است، اضافه کرد: در شهرستان گالیکش 197 زنبوردار با 11 هزار و 861 کلنی فعالیت دارند که سالانه 150 تن عسل تولید و روانه بازار می کنند.
مدیر جهادکشاورزی گالیکش همچنین با اشاره به درحال احداث بودن دو واحد تولیدی خوراک دام دراین شهرستان گفت: با بهره برداری از این واحدها که یکی از آنها تا دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد، نیاز 90 درصد خوارک دام شهرستان تامین می شود.
وی افزود: این دو واحد تولیدی در شهرک صنعتی گالیکش با هزینه 15 میلیارد و 500 میلیون ریال در زمینی به مساحت 3500 مترمربع درحال ساخت است که با بهره برداری از آنها برای 80 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد می شود.
زارع، ظرفیت تولید این دو واحد تولیدی را سالانه 16 هزار و 500 تن خوارک دام و طیور اعلام کرد و اظهار داشت: هم اکنون 100 بهره بردار حوزه دام و طیور در شهرستان گالیکش با چهار هزار راس دام سنیگن، 60 هزار راس دام سبک و 530 هزار قطعه انواع طیور صنعتی در حال فعالیت هستند.
شهرستان گالیکش با افزون بر 61 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار