نماینده مردم استان ایلام درمجلس شورای اسلامی؛
نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی به تلاش های بنیاد نسبت به استان توجه کردو گفت:استان ایلام به حمایت و حضور گسترده تر بنیاد برکت نیاز دارد.
کد خبر: ۳۴۴۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳ 15 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛جلال میرزایی اظهار کرد: با توجه به قابلیت های استان ایلام دربخش کشاورزی بنیاد برکت با ورود جدی تر به این حوزه از جمله مکانیزه کردن کشاورزی و حمایت از پروژه های آب رسانی به مناطق روستایی می تواند ضمن رونق بخشی به روستاها مهاجرت روستاییان به شهرها را کاهش دهد.
 
وی افزود: هرچند بنیاد برکت در سال های اخیر با ساخت مدرسه، خانه، طرح های کوچک اشتغال زا برای زدودن محرومیت از چهره استان ایلام تلاش های زیادی کرده است اما این استان به حمایت و حضور گسترده تر بنیاد برکت نیازدارد.
 
میرزایی یادآور شد: اقدام های بنیاد برکت در خصوص طرح های محرومیت زدایی در استان ایلام و دیگر نقاط محروم کشور موجب تاثیرگذاری مثبت تر در دیدگاه مردم نسبت به این بنیاد و نظام مقدس جمهوری اسلامی می شود.
 
وی با بیان اینکه کشور دارای مشکلات متعددی در سطح ملی و استانی است، اظهار کرد: محرومیت زدایی در استان های محروم کشور مانند بهره مندسازی مردم از آب شرب سالم و بهداشتی، مدرسه، مسکن، بهداشت مستلزم هزینه های زیادی است که دولت به تنهایی قادر به تامین آن هزینه ها نیست.
 
نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محدود بودن منابع مالی دولت گفت: دولت برای رفع این گونه مشکل ها نیازمند همکاری و احساس مسئولیت دیگر اجزای حاکمیتی در برابر مشکلات مناطق محروم کشور است.
 
وی به حضور پررنگ بنیاد برکت در کاهش مشکلات و محرومیت زدایی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور اشاره و اظهار کرد: بنیاد برکت به فرمان امام راحل و بنا بر دغدغه های ایشان مبنی بر فقر و محرومیت زدایی از نقاط مختلف کشور شکل گرفته و اکنون نیز رهبر فرزانه انقلاب نیز همان دغدغه ها را دارند.
 
میرزایی افزود: این بنیاد از همان بدو شکل گیری به فرمان امام خمینی (ره) گام های موثری را در راستای تامین نیازهای مردم مناطق محروم کشور برداشته و اقدام های ارزشمندی را در حوزه های مختلفی چون ساخت مدرسه، منزل مسکونی، درمان، طرح های کوچک اشتغال زا و آب شرب سالم در کشور انجام داده است./ف
برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یک نفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
متأسفانه زمانی به استان ایلام توجه می شود که کفگیر به ته دیگ خودره است.
براساس آمارهای نشسته ارگانهای دولتی، میزان محرومیت استان کاهش یافته، اما تفسیر واقعی این مسئله به این گونه است که افراد شاخص و مایه دار ایلامی به خارج استان و تهران مهاجرت میکنند و در مقایسه بین افراد باقی مانده است تصور می شود؛ محرومیت در استان کاهش یافته است.
متأسفانه در استان ایلام، طرح های ابلاغی از سوی کشور و بدون تطبیق با شرایط محیطی و توجه به آمایش سرزمینی اجرا می گردند و افرادی که در استان سمت های شغلی کارشناس را تصاحب کرده اند، هیچ گونه نوع آوری و ایده ای برای بهبود وضعیت استان از خود تراوش نکرده اند و مدیران استانی در مصاحبه با صداوسیما؛ با ژست ریاستی، مچ دستشان گرفته و در افق خیره می‎شوند و از بهبود وضعیت استان و عملکرد خوب استانداری سخن می گویند.
"ما هم مردمی ساده و خوش باور "
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار