مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفتگو با بسیج:
تابناک مرکزی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: وحدت و یکپارچگی امت اسلام؛ هدف سیره عملی پیامبر اسلام(ص) بود از این‌رو باید متمسک به سیره پیامبران و معصومین(ع) باشیم تا بتوانیم راه سعادت را طی کرده و توطئه‌های دشمنان را خنثی سازیم.
کد خبر: ۳۴۴۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷ 16 December 2016

به گزارش تابناک مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربانپور در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، ضمن تبریک به مناسبت آغاز هفته وحدت با اشاره به اهمیت و جایگاه لزوم تحکیم وحدت در جهان اسلام به ویژه در شرایط فعلی گفت: نگاه به ضرورت وحدت در جهان اسلامی به عنوان اولین نکته حائز اهمیت است.

وی افزود: امت اسلامی یک واحد به هم پیوسته و دارای تمدن دیرین و ارزشمند بسیار محکم و پر سابقه است. علی‌رغم اینکه ظهور اسلام دیرتر از سایر ادیان صورت گرفته است اما براساس صریح آیات قرآن کریم کامل‌ترین و آخرین دین الهی است و حضرت محمد(ص) پیامبر خاتم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: محکم‌ترین دستورات اسلامی را داراست و از سوی دیگر از زمان نزول قرآن کریم خدشه‌ای تا به امروز بر آن وارد نشده است و براساس آیات صریح قرآن کریم تا قیامت هم کسی نمی تواند خدشه‌ای واقعی بر آیات و استحکام قرآن کریم داشته باشد.

حجت‌الاسلام قربانپور با اشاره به اینکه در شرایط فعلی حفظ وحدت ضرورت مهمی است، گفت: بنابراین با این سابقه طولانی و پشتیبانی بسیار محکم الطاف و عنایت پروردگار عالم بسیار حیف است که جامعه اسلامی از اندرون دچار تشتت اجتماعی باشد. دارای اختلافات بر روی مسائل بیهوده باشد یا اینکه در داخل کشورها دچار جزئیات باشیم.

وی افزود: بسیار باید کلان نگر باشیم و بگوئیم که امروز بیش از هر زمان دیگر در جامعه اسلامی نیازمندیم که کشورهای اسلامی و هر آنکس که زیر پرچم «لا اله الا الله» زندگی می‌کند، شعار پیامبر اکرم(ص) را بر وحدانیت اجرا کند. بیان پیامبر اکرم(ص) از همان آغاز« قولوا لااله الا الله تفلحوا» بود و اگر می‌خواهیم رستگار شویم امروز هم بایستی امت اسلامی با وحدت در کنار یکدیگر باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد:امروز دشمنان قسم خورده علیه اسلام در کنار یکدیگر در حال تلاش هستند و تفاوتی هم ندارد که سر منشأ آنان از کجاست ولی علیه حاکمیت اسلامی و اسلام فراوان هزینه می‌کنند، تبلیغات و نقش‌آفرینی می‌کنند. گروه درست می کنند از اسلام علیه اسلام استفاده می‌کنند؛ با توجه به همه این رویکردهای دشمن اگر وحدت نداشته باشیم در خواب غفلت به سر می‌بریم. اگر بصیرت لازم را در دشمن شناسی نداشته باشیم بدون شک ضرر خواهیم کرد.

تفرقه در آموزه های دینی ما جایی ندارد

حجت‌الاسلام قربانپور ادامه داد: بنابراین با توجه به آگاهی نسبت به توطئه‌های دشمن نیز باید امت اسلامی متحد باشد. امت اسلامی مبانی مشترک فراوان دارند و از سوی دیگر مصلحت نیست که نگاه اختلاف افکنانه نسبت به یکدیگر داشته باشند.

وی افزود: جهان اسلام دارای وجه اشتراکات بسیاری با یکدیگر هستند. قرآن و مفاهیم آیات، قوانین و ضوابط اسلامی، اصول کلی مشترک و احکامی که در بسیاری از موارد با یکدیگر مشترک هستند. باتوجه به اینکه قبله مشترک و وجه اشتراکات بسیاری داریم طبیعتا بسیار جلوتر هستیم و باید در عمل نیز از دیگران در جهت وحدت اسلامی سبقت گیرنده باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد:انجام برنامه‌های مشترک و برادرانه در کنار یکیگر زندگی کردن عظمت و شکوه می‌آفریند، مبانی اقتصادی و جریان اجتماعی را تقویت می‌کند. اختلافات مایه خسارت عمر و ایجاد استرس در جامعه اسلامی است بنابراین اگر می‌خواهیم عظمت پیدا کنیم و می‌خواهیم با آرامش در جهان اسلامی زندگی کنیم باید از این نگاه هم ضرورت مسئله وحدت جامعه اسلامی را مورد بررسی قرار دهیم.

حجت‌الاسلام قربانپور با تاکید بر اینکه برهم زدن وحدت میان جهان اسلام توطئه دشمنان است، گفت: تاریخ تولد پیامبر اسلام(ص) یا 12 ربیع‌الاول یا 17 ربیع‌الاول است. مهم این است که هر تاریخی را بپذیریم اصل میلاد و پیامبری خاتم پیامبران حضرت محمد مصطفی(ص) پذیرفته است باید متمسک به سیره پیامبران و معصومین(ع) باشیم تا بتوانیم راه سعادت را طی کرده و توطئه‌های دشمنان را خنثی سازیم.

اهداء 13 هزار جلد قرآن در شهرستان ساوه/برپایی جشن میلاد در تمامی مساجد استان مرکزی

وی افزود: در شب میلاد امام صادق(ع) و حضرت محمد(ص) در شهرستان ساوه یک‌هزار جلد قرآن کریم توسط موسسه قرآنی طه رونمایی و اهدا خواهد شد. همچنین در آغاز هفته وحدت در ساوه جلسه مشترک خیرین قرآنی را برگزار کردیم و 12 هزار جلد قرآن کریم آماده چاپ و اهدا است که از سوی شهرداری و صنایع این شهرستان تامین خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد:در اراک و سایر شهرستان‌های استان حسینیه‌ها، مساجد و محافل مختلفی جشن میلاد را برگزار خواهند کرد به ویژه مساجدی که با نام امام صادق(ع) یا پیامبر اسلام(ص) باشد این مراسم جشن و سرور را باشکوه‌تر برگزار خواهند کرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار