یکی از داوران جشنواره قرآنی مدهامتان:
یکی از داوران جشنواره قرآنی مدهامتان گفت: باید روح و آموزه های های قرآن را وارد زندگی جوانان کرد.
کد خبر: ۳۴۴۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸ 16 December 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از ستاد خبری یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان، مژگان خان بابا داور رشته حفظ و قرآئت بخش خواهران سطح این دوره از مسابقات جشنواره قرآنی مدهامتان را خوب ارزیابی کرد و گفت: در حفظ  کل، محفوظات حفاظ در سطح خوبی بود اما در زمینه تجوید،صوت و لحن باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی ضمن تاکید بر اینکه برگزاری مسابقات قرآنی با محوریت مسجد در جذب نوجوانان و جوانان به مسجد نقش بسزایی دارد اظهار داشت: البته کانون های فرهنگی هنری مساجد باید تبلیغات بیشتری را در سطح شهرستان ها و استان ها درباره برگزاری این جشنواره قرآنی داشته باشند.

خان بابا ادامه داد: اطلاع رسانی در سطح شهر و همچنین اعلام برگزاری مسابقات در نمازهای جماعت باعث می شود تا افراد بیشتری در چنین جشنواره هایی شرکت کنند.

این پژوهشگر قرآنی در ادامه با اشاره به اینکه تنها نباید به برگزاری کلاس های قرآن در رشته های مختلف اکتفا کرد افزود: باید به این مطلب توجه شود که جوانان به چه میزان قران را وارد زندگی خود می کنند.

وی افزود: عمل به قرآن و آشنایی جوانان با مفاهیم و روح حاکم در قرآن بسیار مهم است و باید به گونه ای برنامه ریزی شود که جوانان انس با قرآن داشته باشند.

این داور به مساله تلاش دشمنان در مسیر دین گریزی جوانان اشاره داشت و گفت: باید در این زمینه فکر جدی شود و آسیب شناسی های لازم صورت گیرد تا جوانان در برابر تهاجمات فرهنگی بیگانگان مصون بمانند.

وی در پایان عنوان داشت: افرادی که به سمت حفظ قرآن کریم می روند باید به شکل تخصصی و با استفاده از اساتید مجرب حفظ را دنبال کنند و به چهار رکن تجوید، صوت،لحن و وقف و ابتدا هم توجه لازم داشته باشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار