مراسم عمامه گذاری طلبه های حوزه علمیه قم، روز شنبه هم زمان با سالروز میلاد باسعادت پیامبر گرامی اسلام(ص) و ششمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق(ع) در دفتر مراجع تقلید و عالمان دینی شهر مقدس قم برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۴۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۴ 18 December 2016
به گزارش تابناک قم، هم زمان با برگزاری مراسم جشن و سرور به مناسبت 17 ربیع الاول، ضمن برگزاری آیین های جشن در دفتر مراجع تقلید و عالمان دینی؛ خطیبان با بیان سخنانی در رابطه با سیره زندگانی پیغمبر عظیم الشان اسلام(ص) و امام صادق(ع) و مدیحه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت، برخی از طلبه ها توسط مراجع تقلید و عالمان دینی به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند. 

در این مراسم، شماری از طلبه ها توسط حضرات آیات لطف الله صافی گلپایگانی، ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، شبیری زنجانی، جوادی آملی، سید محمدعلی علوی گرگانی و مصباح یزدی از مراجع تقلید ملبس به لباس روحانیت شدند.

21 طلبه غیرایرانی به لباس روحانیت ملبس شدند 

در مراسم دفتر آیت الله مکارم شیرازی به مناسبت 17 ربیع الاول، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی صالحی خوانساری استاد حوزه علمیه قم به بیان مطلب هایی پیرامون زندگی رسول گرامی اسلام(ص) و نقش امام صادق(ع) در ترویج مکتب شیعه بیان و بر الگو قرار دادن راه ائمه اطهار(ع) و پیروی از دستورهای ایشان تاکید کرد. 

در پایان این آیین 87 تن از طلبه های حوزه های علمیه توسط آیت الله مکارم شیرازی به لباس روحانیت ملبس شدند که از این تعداد 21 تن از طلبه های غیرایرانی بودند که لباس مقدس سربازی امام زمان(عج) را بر تن کردند. 

بر اساس این گزارش، مراسم جشن و سرور به مناسبت هفدهم ماه ربیع الاول در بقعه های متبرکه امامزادگان(ع)، مسجد مقدس جمکران، مسجدها و حسینیه های سراسر استان قم برگزار شد. 

حضرت محمد مصطفی(ص) آخرین فرستاده پروردگار و پیام آور خوبی و مهربانی در 17 ربیع الاول سال عام الفیل در سرزمین حجاز در مکه دیده به جهان گشودند، پدر ایشان عبدالله از بزرگان قریش و مادر آن بزرگوار آمنه از بانوان پرهیزگار آن روزگار بود و هم چنین در 17 ربیع الاول سال 83 هجری قمری ششمین امام شیعیان حضرت امام جعفر صادق(ع) در مدینه تولد یافتند. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار