گزارش تابناک تبریز از جلسه هفتگی شورای شهر تبریز:
جلسه ی شورای اسلامی کلانشهر تبریز طبق روال هفته های گذشته امروز یکشنبه 28آبان درساختمان شهرداری برگزار گردید.
کد خبر: ۳۴۴۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷ 18 December 2016
کارگر منطقه 7به علت تصادف فوت کرد
 
به گزارش تابناک تبریز، دبیری رئیس شورای شهر تبریز در ابتدای این جلسه ضمن تبریک میلاد پیامبراکرم(ص) و امام جعفر صادق (ع) را تبریک گفت و در مورد درگذشت یک کارگر شهرداری تبریز گفت: متاسفانه کارگر منطقه 7حین عبور از خیابان به علت تصادف فوت کرده است ودراین خصوص شهردار و معاونت خدمات باید موضوع رابررسی کند تا از حوادث آتی جلوگیری شود.

اتمام پروژه ها اهم خواسته مردم
 
محمد باقر لطفی اولین ناطق پیش از دستور جلسه ی امروز شورای شهر تبریز بود. وی در این نطق به  پروژه های نیمه تمام مسیرگشایی اشاره کرد و گفت:برای رضایت شهروندان باید پروژه های نیمه تمام باید تکمیل گردد.

نظارت ضعیف شهرداری درتخلفات ساختمانی
 
لطفی اذعان داشت،نظارت شهرداری درخصوص تخلفات ساختمانی ضعیف است وباید شهرداری به پرسنل ومامورین تخلفات خود دستور دهد تا این موضوع را به صورت جدی برخوردکنند.

ترافیک خیابان های دارایی غیر قابل تردد است
 
وی اضافه کرد، ترافیک خیابان های دارایی 1و2و3 غیر قابل تردد است وباید ساماندهی شود.

بیت المال را ضایع ندهید
 
این عضو شورا بااشاره به این که آسفالت وبتن ریزی بی کیفت در پروژه ها انجام می شود خاطرنشان ساخت، پل هتل مرمر پس ازیک سال ترک برداشته است واین ضایع ساختن  بیت المال است؛پیمانکاران وناظران خاطی باید بازخواست شده وخسارت این پروژه ها را متحمل شوند.

لطفی همچنین اعلام کرد: اخیرا یکی از اعضای شورا اعلام کرده که علی البدل ها امتیاز می خواستند که بنده به نوبه خودم تکذیب می کنیم. 
 
ذلت شورایی/شورای داربستی
 
اسوتچی دومین ناطق پیش از دستور با اشاره اینکه شورا بایک ذلت شورایی مواجه است اظهارداشت:یک روز امدیم ودیدم جلسه صحن علنی ما بین داربست ها انجام شد و شورا به گفته شهردار به مدت 2هفته مستاجر شهردار شد؛بیش از75روز است که دوهفته تمام نشده است وهیچ فردی پاسخگو نیست.

تشکیلات شهرداری دارای خفگان است
 
وی اضافه کرد، کارمند رسمی شهرداری برای مطالبه حقوق عقب افتاده خود واهمه دارد ومی ترسد برای مطالبه حقوق خود دچار مشکل شود.
 این عضو شورا ادامه داد: ذلت یعنی اینکه دبیری بگوید خبرنگار بیاید اما شهردار بگوید چنین کاری امکان پدیر نیست.وی افزود : که با ۲ نفر کار دارم یکی رئیس خودمان و دیگری رئیس رئیس خودمان(نجفی) است.

اسوتچی در پایان تاکید کرد که اگر تاهفته آینده که پنجم دی ماه است حقوق کارکنان پرداخت نشود بنده اجازه نمی دهم که جلسه ادامه یابد. 
 
 
اساسی ترین سند توسعه شهر طرح جامع است
 
ایرج شهین باهر به به وظیفه شورادرخصوص سیاست گذاری توسعه شهر اشاره کرد و گفت:شاکله توسعه شهر تصویب طرح جامع است ودراین طرح باید صددرصد موضاعات ایده عال باشد

شهر اولین ها پایین تراز قم وکرج

وی اضافه کرد، طرح جامع ماحصل بیش از دو دوره شوراست؛ اگرطرح بدون تغییر تصویب شود به علت محدود شدن، تبریز در رتبه بندی شهری به رده هفتم سقوط و پایین تر از کرج و قم قرار می گیرد.

تبریز باید منطقه آزاد شود
 
نورمحمدزاده:تبریز باید منطقه آزاد شود؛وسعت تبریز باید 3برابر شود،ازطرفی به صوفیان وازطرفی به دامنه شرقی سهند و قسمت غربی وجنوبی سبلان وصل شود.

شیاری:مگر تبریز مشاور نداشت که از تهران مشاور برای طرح جامع آوردید؟گفته می‌شود شورا احترام و منزلت دارد اما مسئولان استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی دراین جلسه که باید حضور داشتند نیستند

آهور : چرا مشاور را از تهران آوردند؟مشاور به بنده گفته است که به برخی از مکان ها نرفته است وبازدید میدانی صورت نگرفته است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار