با مخاطبان
قضیه نفت و سهم شهرستان نقطه شروع خوبی برای مطالبه گری است. از همه جوانان انقلابی خصوصا قشر دانشجوی شهرستان بهمئی خواهانیم که به دوستان خود در عرصه مطالبه گری بپیوندند و در موضوعات و عرصه های مختلف به حقوق از دست رفته خود دست پیدا بکنند.
کد خبر: ۳۴۵۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶ 18 December 2016
تابناک کهگیلویه وبویراحمد،آنچه در زیر آورده شده است از سری یاد داشت های مخاطبان تابناک کهگیلویه وبویراحمد است که عینا درج می شود و تابناک کهگیلویه وبویراحمد آن را تایید یا تکذیب نمی نماید شما هم می توانید نظر خود را در خصوص این مطلب بیان کنید.
نقطه شروع مطالبه گری در بهمئی
بسم الله الرحمن الرحیم
افراد، مسئولین، خودشان را در معرض نقد و انتقاد قرار بدهند و پاسخگو باشند و پاسخ بدهند و تبیین کنند. خیلی از اوقات اگر چنانچه یک انتقادی به کسی بشود، این فرصتی است برای او که بتواند ذهن ها را روشن کند، تبیین کنند، حقیقت را بیان کنند؛ خیلی چیز خوبی است.۱۳۸۸/۰۳/۲۹
(مقام معظم رهبری)
باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در لزوم پاسخگو بودن مسئولین به درخواست ها و مطالبه گری مردم خصوصا جوانان انقلابی ،به نظر می رسد در فضای عمومی جامعه بحث مطالبه گری حلقه گمشده ای است که با عنوان های خاصی سعی در فراموشی آن می شود. اخیرا در فضای رسانه ای و شبکه های اجتماعی موضوعاتی از طرف جوانان انقلابی شهرستان بهمئی بحث مطالبه گری از مسئولین و نماینده مجلس حوزه سرزمینی مطرح می شود. نفس وجود مطالبه گری موضوع خوبی است .مطالبه گری باعث میشود مسئولین جامعه اسلامی در نقد های وارده و مطالبات جوانان عملکرد خود را شفاف بازگو نمایند و این شفافیت باعث میشود که شبهات وارده به عملکرد آنان پاسخ داده شود. مهمترین خصیصه جوان انقلابی خصوصا دانشجوی انقلابی در دیدگاه رهبر معظم انقلاب مطالبه گری و داشتن روحیه و نشاط فراوان است. نباید توقع داشت که جوانان و دانشجویان انقلابی در برابر عملکرد ضعیف بعضی از مسئولین سکوت کنند .وظیفه جوان و دانشجو روشنگری است. رسانه ابزاری است در اختیار ما که باید درست از آن استفاده کنیم . کسی قصد ندارد فقط شانتاژ رسانه ای کند. فضای مجازی و رسانه ها به افکار مردم در سطح حقیقی جامعه جهت میدهند. ابزاری هست که بتوان موضوع مطالبه گری را شروع کرد. اخیرا توسط امام جمعه محترم شهرستان بهمئی بحث سهم خواهی از نفت شهرستان مطرح شده است. البته مطالبه گری در زمینه های مختلف قابل بحث است. از یک موضوع خاصی باید شروع شود. قضیه نفت و سهم شهرستان نقطه شروع خوبی برای مطالبه گری است. از همه جوانان انقلابی خصوصا قشر دانشجوی شهرستان بهمئی خواهانیم که به دوستان خود در عرصه مطالبه گری بپیوندند و در موضوعات و عرصه های مختلف به حقوق از دست رفته خود دست پیدا بکنند.
به نظر این حقیر روح مطالبه گری عاری از هرگونه شک و شبهه است. مطالبه گری باید ها و نباید های را شامل میشود. این باید ها و نباید ها به شرح زیر می باشد.
1_مطالبه گر باید بر حوزه ای که خواهان مطالبه گری است اشراف کامل داشته باشد. بدون اطلاعات دقیق نمیتوان قضاوت کرد.
2_شخص مطالبه شونده باید از مطالبه گری استقبال کند. طبق سخنان رهبری معظم انقلاب نقد و مطالبه گری باعث شفافیت در عملکرد مسئولین می گردد. پس مسئولین ما نباید از مطالبه گری هراسی داشته باشند.
3_فضای مطالبه گری باید عاری از هرگونه فضا سازی های منفی باشد. و تا صحت و سقم یک موضوع مشخص نشود رسانه ای نشود.
4_مطالبه گری باید در سطح حقیقی و مردم عادی اتفاق بیفتد نه فضای رسانه ای و مجازی
5_مطالبه گری با حمایت مردم و مردمی باشد
6_مسئولان سیاسی و اقتصادی نباید مطالبه گری جوانان را با عناوینی از جمله افراطی گری و تند روی قلمداد کنند این بدترین قضاوت در مورد مطالبه گری است.
7_درفضای مطالبه گری نباید بهانه ای برای تضعیف عناصر انقلابی و جوانان به دست کسی داد.
8_روح مطالبه گری همراه با برادری و خیرخواهنه باید باشد با فضای دشمنی و مچ گیری نمیتوان مشکلی را حل کرد.
9_درپایان همه مسئولین افراد،و بزرگان شهرستان خود را آماده پذیرش چنین موضوعی از طرف جوانان کنند. که این شور و نشاط در جوانان از بین نرود و با محافظه کاری ،روحیه انقلابی گری ،عدالت خواهی و در راس همه مطالبه گری به فراموشی سپرده نشود.

((ودر پایان سخنی زیبا از مقام معظم رهبری در مورد مطالبه گری جوانان))

"""جوان باید مطالبه کند، باید احساس کند که این مطالبه سودمند است، ثمربخش است؛ و تشویق بشود بر این مطالبه و باید احساس کند که او فقط مسئولیتش طرح سؤال و پرتاب کردن یک شعار نیست، که بگوید خوب، ما کار خودمان را کردیم؛ نه، پیگیری کردن، مطالعه کردن، درباره‌ی مسئله اندیشیدن، آن را پخته کردن، راهِ کارِ اجرائی را برای آن جستجو کردن، برای طرحش با مراکز دست‌ اندر کار و مجری تلاش کردن و فعالیت کردن و بالاخره خود وارد میدان کار شدن، اینها جزء وظایف و تکالیف جوان ماست که این را هم بایستی جوان ما درک کند؛ در کنار آن مطالبه و طلبگاری و مدعا داشتن که عرض کردیم""".۱۳۸۶/۰۷/۱۷
(مقام معظم رهبری.)

""یادداشت از سجاد دانش فرد""
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
درود بر برادر ارزشی دانش فرد عزیز
مطالبه گری در بهمئی آغاز شده و ان شاالله جواب خوههد داد.
امیر مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
آفرين بر جوانان ولایی و دلسوز علی الخصوص دانشفر دلسوز مرحبا به مطلب خوبي اشاره فرمودید
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
احسنت قبلا را کردیم عده ای سودجو تو شهر تبلیغ می کردند دیوانه است بعد معلوم شد خودشان دزدان شورای شهر بودند وهمه زمینهای حق تفکیک شهرداری بنام فرزندانشان ثبت کردند
حال با آن زمینها برادرانشان بنگاه دار شدند مدتی و هرسال تو‌آن زمینها خونه میسازند و میفروشند وام مسکن میگیرند مغازه میسازند و...امید است دیوانه معرفی نشوی
در ضمن درتاری۸۶/۵/۲۳در روزنامه آفتاب یزد همه چنین مطالبی را منتشر کردیم ول......
واقع بین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
این مطالبه گری هم دوره اش به سر می رسد و خودتان می بینید که هیچ تاثیری ندارد, حالا تا مبتونید مطالبه گری کنید.
پاسخ ها
شاهد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل / که گر مراد نیابم به قدر وسع بکوشم
اینکه بگوییم مطالبه گری نتیجه ای ندارد دلیلی برای عدم فعالیت نیست واتفاقا باعث فراموشی خواسته ها و حقوق اساسی مردم شده و ایجاد نوعی حاشیه امن برای مسولین میشود . پس باید جوانان و همه اقشار در این زمینه فعال باشند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
احسنت برتفکرات جناب دانشفر۰انشاا۰۰۰ که گوش شنواباشه۰ممبی نشینان
اکبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
امید است نتیجه بدهد ولی اینگونه کارها مردعمل میخواهد با شعاردادن نتیجه ای گرفته نخواهد شد
باید حرکت جدی در این زمینه باشد
فیاض
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
سلام و احسنت بر اقای دانش فرد.

باشد که این مطالبه گری نقطه عطفی برای موضوع پیشرفت که در میان موضوعات سیاسی گم شده است باشد٪

با تشکر
فیاض
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
سلام و احسنت بر اقای دانش فرد.

باشد که این مطالبه گری نقطه عطفی برای موضوع پیشرفت که در میان موضوعات سیاسی گم شده است باشد٪

با تشکر
یوسف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
درودبر دانشفر مطالبه گری خوب است اما باید صاحب باعرضه شهرت داشته باشه تا به حقت برسی
علیرضاسجادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
بایدازجوانان وکسانی که نیروی انسانی فعالندو دردها ونیازهای جامعه ی خودرابرای متولیان امربیان ونشرمی نمایندتشکروتشویقشان نمود،بهمیی مظلوم سرمایه های خوب انسانی همانند دانشی ها زیاد داردبه وجودچنین سرمایه هایی می بالیم وبرایشان آرزوی توفیق داریم
محمد مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
درود بر شما دانش فرد
برادر مطالبه گری بعد از این فعالیت های جوانانی مثل شما شروع شده است. هر حرکتی نیاز به تبیین دارد که روشنگری شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار