بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای بین المللی از جمله:«توصیه مشاور جورج بوش به ترامپ درمورد ایران »،« روسیه قطعنامه تازه‌ای برای حلب پیشنهاد کرد » و ..پرداخته می شود.
کد خبر: ۳۴۵۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 19 December 2016
تحولات در عرصه بین المللی در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که در عرصه رسانه های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور سیاست رسانه ای خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند.
بسته ویژه خبری «تابناک کهگیلویه و بویراحمد»، جایی است که مهمترین خبرهای روز دنیا را ‌برای مخاطبان آماده می‌کند.
پیش بینی صدام از درباره شکست آمریکا
یک مامور سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) که در زمان دستگیری صدام دیکتاتور سابق عراق در سال ۲۰۰۳ از او بازجویی کرده بود، گفت، در این بازجویی متوجه شده که آمریکا خیلی چیزها را درباره صدام به اشتباه متوجه شده است.
این تحلیلگر سیا در بخشی از سخنانش می‌گوید: به دلیل عدم وجود ارتباط میان ادعاهای آمریکا درباره صدام و یافته‌های من آمریکا خیلی چیزها را درباره دیکتاتور عراق اشتباه متوجه شده بود. اما نیکسون نتوانست این حقیقت را به جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا ثابت کند.
همچنین صدام به نیکسون گفته بود: هرکسی که جای او بیاید اگر از تاریخ عراق اطلاع نداشته باشد، دشوار خواهد توانست در عراق حکومت کند.
صدام به نیکسون گفت: شما شکست خواهید خورد و خواهید فهمید حکومت کردن بر عراق آسان نیست. شما در عراق شکست خواهید خورد زیرا زبان، تاریخ و ذهنیت عربی را درک نمی‌کنید.
نیکسون می‌گوید: بعد از اعدام صدام با ظهور داعش این ادعای صدام به طرزی باورنکردنی ثابت شد.
وی می‌نویسد: در حقیقت فکر داشتن یک صدام پیر و ضعیف در قدرت در مقایسه با تلاش‌های به هدر رفته نیروهای نظامی ما و ظهور داعش و ۲.۵ تریلیون پوند پول خرج شده برای ساختن عراق جدید بهتر به نظر می‌رسد.
توصیه مشاور جورج بوش به ترامپ درمورد ایران
ریچارد برت مشاور جورج بوش و سفیر سابق این کشور در آلمان در گفت‌وگو با روزنامه «الشرق الاوسط» گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا به ایران اجازه دستیابی به پیروزی در عراق و سوریه را نخواهد داد.
وی با تکیه بر ادعاهای بی اساس آمریکا و برخی کشورهای عرب منطقه علیه کشورمان افزود: من بر این باورم که کشورهای حاشیه خلیج (فارس) با رهبری عربستان سعودی نگران تهدیدات ایران هستند. دولت جدید آمریکا به قدری قدرتمند خواهد بود تا با این چالش مواجه شود.
برت که در دوران ریاست جمهوری رونالد ریگان نیز به عنوان مشاور وی فعالیت می‌کرد، در ادامه ادعاهای خود گفت که دولت جدید آمریکا و پنتاگون نسبت به سیاست‌های ایران در منطقه نگران هستند.
وی تاکید کرد که جهان در دوران ریاست جمهوری جدید آمریکا امن‌تر خواهد بود و ترامپ به قدرت اعتقاد دارد و از جنگ‌های غیر ضروری پرهیز خواهد کرد.
این در حالی است که ایران همواره هرگونه ادعا علیه سیاست‌های کشورمان در منطقه را رد می‌کند و تاکید دارد که سیاست‌های مداخله‌ جویانه و جنگ‌طلبانه آمریکا و برخی کشورهای عرب منطقه از جمله عربستان عامل اصلی بی‌ثباتی و جنگ در خاورمیانه است.
روسیه قطعنامه تازه‌ای برای حلب پیشنهاد کرد
بی‌بی‌سی نوشت: روسیه گفته است که پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را درباره خروج غیرنظامیان از شرق حلب نمی‌پذیرد.
ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد پیشنهاد این سازمان درباره خروج غیرنظامیان از شرق حلب را "فاجعه" توصیف کرده است.
بر اساس پیشنهاد فرانسه، ناظران سازمان ملل متحد می‌توانند آزادانه بر روند خروج غیرنظامیان از شرق حلب در سوریه نظارت کنند.
هدف فرانسه این است که غیرنظامیان خارج شده از حلب، آزاد باشند هر کجا که می‌خواهند بروند.
اما در طرح پیشنهادی روسیه که میان اعضا توزیع شده، بر نظارت بر غیرنظامیانی که در حلب می‌مانند تاکید شده اما از حضور ناظران سازمان ملل در منطقه صحبتی نشده است.
در طول پنج سال جنگ داخی سوریه، روسیه شش پیش‌نویس شورای امنیت سازمان ملل را درباره سوریه، وتو کرده است.
نیروهای کرد به پایتخت داعش نزدیک تر شدند
ده روز پس از آغاز مرحله دوم عملیات آزادسازی شهر رقه، پایتخت خودخوانده گروه تروریستی داعش، نیروهای دموکراتیک کرد با ادامه پیشروی‌ها توانستند یک گام دیگر به دروازه‌های شمالی شهر رقه نزدیک شوند.
نیروهای دموکراتیک کرد پیش از ظهر امروز (یکشنبه) با حمایت جنگنده‌های ائتلاف بین المللی علیه داعش موفق شدند عناصر این گروه تروریستی را از روستاهای «خزوم»، «بیر خزوم» و «حسان حجی» و تعدادی مزرعه در غرب شهر الرقه عقب برانند.
در این عملیات سلاح‌ها و تجهیزات فراوانی به غنیمت نیروهای کرد درآمد‌.
در محور غربی شهر نیز نیروهای کرد تو‌انستند روستاهای «بور سنجار شمالی»، «بور سنجار جنوبی»، «سها»، «ابوکلاط» و «حاجی سلیمان» را از وجود تروریست‌ها پاکسازی کنند. این روستاهای آزاد شده در شمال غرب روستای «تیاسه» واقع شده‌اند.
در حال حاضر نیروهای متخصص خنثی کننده بمب به روستاهای آزاد شده اعزام شده‌اند و در حال خنثی سازی تله‌های انفجاری هستند.
نیروهای کرد با پاکسازی روستاهای شمالی و غربی شهر الرقه درصدد هستند خود را به دروازه شمالی شهر برسانند./فارس
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار