این روزها شبکه های اجتماعی پر شده از انواع و اقسام تزئینات تجملی شب یلدا از انواع تزئین میوه تا آرایش و جواهرات مخصوص شب یلدا! گویی یک شو قرار است اجرا شود.
کد خبر: ۳۴۶۰۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۵ 20 December 2016
به گزارش تابناک قم، این روزها همه در تکاپوی خرید خوراکی و تنقلات شب چله هستند شبی که یک دقیقه بیشتر از شبهای دیگر است و این بهانه ای شده است تا همه دور هم جمع شوند و شادی هایشان را قسمت کنند.

دورهمی شب یلدا رسم زیبایی است که از نیاکان ما به ارث رسیده و فلسفه آن نه برای خوردن انواع و اقسام خوارکی ها بلکه برای دید و بازدید و در کنار هم بودن ها بنا شده بود، در گذشته در شب های یلدا همه در منزل بزرگترهای فامیل دور کرسی جمع می شدند و نقل نبات و گندم برشته و شاهدانه روی کرسی فراهم بود این قصه در همه خانواده ها از هر طبقه ای تکرار می شد و فقیر و غنی تفاوت چندانی نداشتند مگر خانسالارها!

اما این روزها این آیین زیبا دستخوش تحولات تجملاتی شده و همه برای خرید بیشتر و خرید متفاوت تر در حال سبقت هستند و گاهی لذت خود شب چله دراین تجملات ها گم می شود و یادمان می رود چرا دورهم جمع شده ایم.

این روزها شبکه های اجتماعی پر شده از انواع و اقسام تزئینات تجملی شب یلدا از انواع تزئین میوه تا آرایش و جواهرات مخصوص شب یلدا! گویی یک شو قرار است اجرا شود.

در این میان گاهی برنامه هایی از انواع و اقسام میوه و شیرینی ها از صدا و سیما نیز پخش می شود که داغ دل آنهایی که پولی برای خرید ندارند تازه می شود کاش رویکرد صدا و سیما نشان دادن ایین ها و مراسم های شب یلدا در نقاط مختلف از جمله روستاهای کشور بود که هنوز سادگی و صمیمیت در آنجا رنگ نباخته است.

از مسئولین که بگذریم! ما مردم نباید شادی را به قیمت حسرت فقرا به منزل ببریم اگر قرار شد برای دورهمی شب یلدا به بازار بریم و انواع و اقسام خوراکی ها را تهیه کنیم گوشه ای از آن شادی  را به فقیری که در محله خودمان است هدیه کنیم.

گاهی هنگام خرید دور بر خودمان را نگاه کنیم تا نگاه حسرت الود یک پدر تبدیل به داغ دل نشود و شرمندگی یک مرد را در برابر فرزندش نبینیم، این شعار نیست مهربانی کردن اصلا کار سختی نیست در میان این همه ریخت و پاش،  بردن  یک جعبه سیب و یا یک کیلو اجیل درب منزل یک هموطن  آن هم به احترام یک دقیقه رنج بیشتری که می کشند کار سختی نیست.

این مسئله را بسیاری از هموطنان ثابت کردند که مهربانی کار سختی نیست از جمله قرار دادن سبدمهربانی در یکی از میادین میوه و تره‌بار به مناسبت شب یلدا، پس محرومان را فراموش نکنیم در شبی که شادی یک دقیقه بیشتر سهم همه است.

به احترام یک دقیقه رنج بیشتر!

منبع: ثامن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار