رییس بنیاد شهید و امورایثارگران از تدوین فرهنگ نامه شهدا و رساله احکام ویژه جانبازان خبر داد و با اشاره به ضرورت رشد فرهنگ شهادت، گفت: برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت شورای عالی تشکیل شده است.
کد خبر: ۳۴۶۳۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹ 20 December 2016
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام شهیدی در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد: در این شورای عالی شخص رییس جمهور و برخی از وزرا حضور دارند؛ البته مرکز پژوهش های بنیاد شهید نیز مشترکا به همراه دبیرخانه در حال فعالیت هستند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر پژوهشگران در حال تلاش برای تدوین شهدای مهدویت هستند یعنی افرادی که بعد از امامت حضرت ولی عصر(عج) در راه ولایت و امامت به شهادت رسیده اند ولی یکی از مهم ترین بخش های فعالیت ها مربوط به شهدای روحانی بعد از سال 1341 تا به امروز است.

شهیدی همچنین از تألیف رساله ویژه جانبازان خبر داد و گفت: در این رساله نیز مهمترین احکام و وظایف شرعی مورد نیاز جانبازان محترم مطابق با نظر بیشتر مراجع بزرگوار تقلید جمع آوری شده و قبل از چاپ انبوه به دست مراجع بزرگوار می رسانیم تا اگر اصلاحاتی لازم می دانند صورت بدهند.

وی با اشاره به تصویب قانون جامعه خدمات رسانی به ایثارگران در سال های گذشته گفت: این قانون پس از تصویب در مجلس به شورای نگهبان فرستاده شد ولی مورد تأیید قرار نگرفت، در نهایت این قانون به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت و هفت یا هشت سال بعد نهایی شد ولی به دلیل بار مالی در دولت قبل ابلاغ نشد.

وی افزود: این قانون که داری 76 ماده است در این دولت ابلاغ شد که تا امروز می توان گفت بیش از 80 درصد آن اجرایی شده و برای مابقی نیز آیین نامه ای تدوین شده و به کمیسیون اجتماعی دولت فرستاده ایم که در حال بررسی است و در همین ایام نیز در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی موادی را به آن اضافه کرده اند.

معاون رییس جمهور با اشاره به کمبود بودجه در بنیاد شهید و امورایثارگران گفت: از آن مقدار بودجه ای که از دولت درخواست کرده بودیم مقدار بسیار کمی تصویب شده که اصلا جوابگوی کارها و هزینه ها نیست.

شهیدی افزود: امروز بیش از 3 میلیون و 300 هزار نفر از ایثارگران محترم از این مرکز نزدیک به هشت هزار میلیارد تومان حقوق دریافت می کنند که این مسأله جدای از هزینه های شهریه دانشجویی، بیمه و درمان است.

رییس بنیاد شهید و امورایثارگران به توسعه و رشد فرهنگ شهادت در کشورهای دیگر اشاره کرد و با بیان اینکه سفیر ژاپن از ایشان دعوت به دیدار کرده است، یادآور شد: وقتی از وزارت خارجه دلیل درخواست سفیر ژاپن برای ملاقات را سؤال کردیم گفتند آنها می خواهند بیشتر از فرهنگ شهادت و مسائل پیرامون آن خبردار شوند، بنابراین با توجه به این رشد و توسعه امیدواریم به زودی شاهد بین المللی شدن فرهنگ شهادت باشیم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار