سخنگوی شورای شهر قم تاکید کرد
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر ضرورت هماهنگی و همکاری تمام دستگاه‌های دخیل در امر برخورد با معضل تکدی‌گری گفت: توسعه تکدی‌گری در شهرها یکی از علائم و نشانه‌های وضعیت بد اقتصادی در کشور است.
کد خبر: ۳۴۶۳۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶ 20 December 2016
به گزارش تابناک قم، عباس ذاکریان با اشاره به معضل تکدی‌گری در شهر قم اظهار کرد: برخورد با این معضل مساله‌ای چند وجهی بوده و در اختیار یک یا چند دستگاه محدود نیست و باید مجموعه‌ای از ارگان‌های فعال در شهر برای رفع این معضل فعال شوند.

وی با تاکید بر ضرورت هماهنگی و همکاری تمام دستگاه‌های دخیل در امر برخورد با معضل تکدی گری در شهر افزود: توسعه تکدی‌گری در شهرها یکی از علائم و نشانه‌های وضعیت بد اقتصادی در کشور است که برخی را مجبور به دست‌فروشی می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه با مساله تکدی گری نمی‌توان بیش از حد با قوه قهریه برخورد کرد گفت: برنامه شهرداری و شورای شهر بر این است که فضایی برای کسب و کار افراد بومی فراهم شود تا بتوانند از این طریق به امرار معاش خود ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: البته ناچار هستیم به دلیل جلوگیری از خدشه دار شدن جلوه و منظر شهری با افرادی که از ضوابط شهری در این زمینه تخطی می‌کنند و افراد غیربومی برخورد کرده تا بتوانیم شرایط مطلوبی در شهر داشته باشیم.

ذاکریان با اشاره به اختصاص فضایی در پارکینگ شرقی حرم مطهر حضرت معصومه(س) برای ساماندهی و استقرار متکدیان اظهار کرد: برخی از دست‌فروشان بومی شهر قم شناسایی و در این محوطه ساماندهی شدند و با باقی افرادی که بومی نبودند نیز برخورد شد.

وی لزوم برخورد ریشه‌ای با مساله تکدی گری در شهر را یادآور شد و تصریح کرد: با وجود اینکه در حال حاضر بسیاری فضاهای هسته مرکزی شهر از جمله میدان بزرگ امام خمینی(ره) از متکدیان پاکسازی شده اما نیاز داریم که فعالیت ریشه‌ای انجام دهیم و این معضل را به طور کلی در شهر قم برطرف سازیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: شورا و شهرداری در کنار هم برنامه‌ریزی و عمل به ضوابط و وظایف قانونی در این زمینه را در دستور کار دارند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار