مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور:
مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور از ادغام اتحادیه‌های مؤسسات قرآنی تا سال 96 و عدم تزریق بودجه اختصاص یافته به اتحادیه‌های این مؤسسات از سال 93 تا‌کنون خبر داد.
کد خبر: ۳۴۷۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸ 22 December 2016
به گزارش خبرگزاری تابناک و به نقل از فارس از کرمانشاه،  حسن محمدی پیش از ظهر امروز در جلسه مجمع عمومی اتحادیه‌های قرآن و عترت استان که در سالن جلسات اداره‌کل ارشاد اسلامی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: کرمانشاه جزو استان محروم فرهنگی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کارهای قرآنی یک‌کار راهبردی است، گفت: خط مقدم جبهه فرهنگی همین خادمان مؤسسات قرآنی هستند.

 محمدی در ارتباط با مسأله‌ ادغام اتحادیه‌های مؤسسات قرآنی، تصریح کرد: اتحادیه به‌عنوان دستگاه واصل شکل گرفته است دوران طفولیت را طی کرده‌ و هم‌اکنون در تمام کانون‌ها تصمیم جدی دارد.

به گفته مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور، ادغام اتحادیه‌های مؤسسات قرآنی در کشور اسلامی برای نخستین‌بار در کشور موجب انسجام بین دستگاه‌های قرآنی می‌شود‌.

محمدی اضافه کرد: سه نماینده مردمی از اتحادیه انتخاب شده‌اند و قرار است همه بودجه در آن کمیته با حضور نمایندگان مردمی اخذ شود.

وی با ابراز تأسف که اعتبار 2 میلیارد تومان اختصاص یافته به اتحادیه‌های مؤسسات قرآنی سال 93 هنوز تزریق نشده است، ادامه داد: امید داشتیم با اضافه شدن بودجه امسال بودجه سال 93 واریز شود، اما علاوه بر آن تاکنون یک‌ریال از بودجه سال 94 را نداده‌اند و حتی 50 میلیارد تومان اختصاص یافته سال‌جاری را نیز تزریق نکرده‌اند.

وی با اشاره به چالش فرآیند مدل ادغام اتحادیه‌های مؤسسات قرآنی، افزود: تلاش این است که اتحادیه مردمی صورت گیرد تا حوزه سیاست‌ها و اعتبارات مستقل شود و جایگاه نظارتی خود را به‌خوبی ایفا کند.

محمدی از ادغام اتحادیه‌های مؤسسات قرآنی تا اوایل سال 96 خبر داد و یادآور شد: مؤسسات قرآنی کم‌کم به سمت استقلال پیش می‌رود.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با اشاره به منویات مقام معظم رهبری برای تربیت 10 میلیون نفری از حافظان قرآنی، گفت: پیش‌بینی کرده‌ایم برای تحقق این امر هر سال 15 میلیارد تومان نیازمند هستیم.

وی با اشاره به مشکلات بیمه فعالان قرآنی، اظهار داشت: یک‌سری محدودیت در افرادی که بیمه فعالان قرانی بودند، صورت گرفته و دچار مشکل شده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار