این روزها خبرهایی از کلاهبرداری هایی (خصوصاً اینترنتی) به گوش می رسد که با توجه به این همه اطلاعات و تذکرات و هشدارها،دیگر واقعا ساده لوحیست.بخوانید چند مورد از این کلاهبرداری ها را که واقعا مایه تعجب است این همه سهل انگاری و ساده لوحی!
کد خبر: ۳۴۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱ 13 May 2015
این روزها خبرهایی از کلاهبرداری های (خصوصاً اینترنتی) به گوش می رسد که با توجه به این همه اطلاعات و تذکرات و هشدارها،دیگر واقعا ساده لوحیست.

بخوانید چند مورد از این کلاهبرداری ها را که واقعا مایه تعجب است این همه سهل انگاری و ساده لوحی!
 
متهم خود را با عنوان های مختلف معرفی و پس از دادن وعده و ارتباط با شاکیان و تهیه فیلم و عکس، آن ها را نسبت به انتشار تصاویر ، تهدید و از آنان اخاذی می کرد .
در بررسی های انجام شده مشخص شد متهم مبلغ 400 میلیون ریال اخاذی کرده است.

کلاه‌برداران با گرفتن شماره شاکی درخواست نصب برنامه وایبر از آن‌ها می‌‌کنند و سپس با ارسال کد شناسایی اکانتی جعلی بانام وی درست کرده و از آن طریق اقدام به ارسال پیام به دوستان و آشنایان شاکی مبنی بر ارسال شماره کارت و رمز دوم می‌کنند.

در این مورد عده‌ای از قربانیان اقدام به ارسال اطلاعات حساب خود به کلاه‌بردار کرده و بدین‌صورت حساب بانکی آن‌ها خالی می‌شده است. خلیفه بااینکه تحقیقات برای شناسایی و دستگیری کلاه‌برداران ادامه دارد، از شهروندان خواست به‌هیچ‌عنوان اطلاعات حساب خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی برای فردی ارسال نکنند.

فردی که با ارسال پیامکی با عنوان برنده شدن در قرعه کشی با ترفندی خاص توانسته بود طعمه خود را فریب داده و بیش از 57 میلیون ریال از حساب وی سرقت کند، در شهرستان کازرون شناسایی و دستگیر شد.

در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت از حساب بانکی اش موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.

در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد فردی برای مالباخته پیامکی با عنوان برنده شدن در قرعه کشی ارسال کرده و از او تقاضای شماره حساب کرده که وی را با ترفندی خاص به سمت دستگاه عابر بانک کشانده و اقدام به سرقت 57 میلیون ریال از حساب بانکی اش کرده است.


مشاهده می کنید که چطور برخی با ساده لوحی هرچه تمام تر مبالغ میلیونی از دست می دهند واین نه فقط برای خود آن ها مضر است بلکه وجود چنین افرادی کلاه برداران را امیدوار نگه می دارد. 

وجود یک کلاه بردار در جامعه،امنیت اقتصادی کل اعضای جامعه را تهدید می کند.کلاهبردارانی که به واسطه این ساده لوحی ها مار می خورند و افعی می شوند و شاید در آینده کلاه برداری های میلیاردی کنند.

پس بیایید ساده لوح نباشیم!
به امید برچیده شدن دشواری ها(اگر خدا بخواهد)
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
یه ناشناس آشنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
ﻃﺮﻑ ﺑﻪ " ﻭِﺑﮑﻢ " ﻣﯿﮕﻪ " ﻭﺑﮑﻤﭗ" ﺑﻌﺪ ﻣﻨﻮ ﺗﻬﺪﯾﺪ ﻣﯿﮑﻨﻪ ﮐﻪ آی دیتو هک میکنم!

بمیر بابا نکبت
پاسخ ها
هکر
| United States |
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
همین خودت بسیار مستعد هک شدنی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار