امام جمعه قم:
تلاش جبهه تکفیر و ترور در جهت امن ساختن رژیم صهیونیستی است. متأسفانه با پیروزی نیروهای مقاومت در حلب، سازمان‌های بین‌المللی به جای اینکه از جبهه مقاومت به خاطر بیرون راندن تروریست‌ها تشکر کنند قطعنامه صادر می‌کنند که حقوق بشر باید برای تروریست‌ها رعایت شود.
کد خبر: ۳۴۷۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶ 23 December 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به پیروزی های جبهه مقاومت عنوان کرد: یاوه گوئی عجیب انگلیس و آمریکا نشانه وحشت از گفتمان انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت است.

امام جمعه قم افزود: در یمن و سوریه و حزب الله شاهد پیروزی جبهه مقاومت بودیم و فتنه بزرگ تکفیر و ترور در حلب با حضور جبهه مقاومت شکست خورد.

وی با بیان اینکه تکفیر و تروریست آمده است تا رژیم صهیونیستی را در حاشیه امن قرار دهد، تصریح کرد: متأسفانه با پیروزی نیروهای مقاومت در حلب، سازمان‌های بین‌المللی به جای اینکه از جبهه مقاومت به خاطر بیرون راندن تروریست‌ها تشکر کنند قطعنامه صادر می‌کنند که حقوق بشر باید برای تروریست‌ها رعایت شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور در خصوص حماسه 19 دی یکی از رویدادهای مهم تاریخ اظهار کرد:19 دی سرآغاز نهضت اسلامی است که زنجیر وار استمرار پیدا کرد و به پیروزی انقلاب منجر شد این روز برگ زرینی در تاریخ انقلاب است و جوانان و مردم قم در این روز به دیدار رهبری می روند.

وی بیان کرد: همچنین یکی از رویدادهای مهم حماسی، 9 دی است که نماد هوشیاری و بصیرت مردم انقلابی می باشد در سال 88 فتنه ای در جهت لطمه زدن به نظام طراحی شد که مردم بصیر در این روز با بصیرت خود، بدعهدی ها را به خاطره ای شیرین تبدیل کردند.

خطیب جمعه قم تصریح کرد: عده ای به بهانه های ناصواب در انتخابات قصد داشتند مردم سالاری را زیر سوال ببرند که در این شرایط رهبرمعظم انقلاب با هوشیاری پرچمدار دفاع از آرای مردم شدند و فرمودند که اگر به بهانه ای آرای مردم مخدوش شود کلیت نظام مخدوش خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی با همین شیوه انتخابات عده ای روی کار آمده اند و رفته اندو اگر عده ای بخواهند با بهانه های واهی انتخابات را زیر سوال ببرند امکان پذیر نیست.

آیت الله اعرافی گفت: در فتنه 88 که غربی ها به آن دل بستند و عده ای نیز ناآگاهانه وارد میدان شدند وقایع ناگواری رقم خورد از طرفی مردم سالاری را زیر سوال بردند و از سوی دیگر ارزشهای اسلامی را نشانه گرفتند.

وی متذکر شد: جریانات باید با خطبه های رهبری در آن سال پایان می یافت اما عده ای از این مساله کنار نکشیدند که در این راستا مردم ولایت مدار در 9 دی حماسه ای بزرگ آفریدند.

مدیر حوزه های علمیه کشور اظهار کرد: در دهه بصیرت مردم انقلابی حمایت خود را از آرمان های اسلام و انقلاب اعلام می کنند و تاکید دارند که از این آرمان ها کوتاه نمی آیند.

وی در مورد سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی در 7 دی ماه و همچنین ضمن قدردانی از تلاش های انجام گرفته در سواد آموزی عنوان کرد: در فاصله سالهای بعد از انقلاب تا به امروز سواد را که کمتر از 50 درصد بود را به بیش از 85 درصد رسانده ایم.

امام جمعه قم افزود: همچنین برای افراد پایین 49 سال که در سنین هدف گیری شده به 92.5 درصد با سوادی رسیده ایم که در قم این رقم 94 درصد است در این راستا باید سواد آموزی استمرار یابد و افراد ترغیب شوند چرا که نظام اسلامی نظام دانش، فرهنگ و نور است و باید بی سوادی از میان برود.

وی در این خطبه ها اعلام کرد:از امروز برنامه رقابت در خدمت در مصلی قدس آغاز شد که در آن مسئولان قبل از نماز پاسخگوی مشکلات مردم هستند امید است مسئولان با حضور در میان مردم و در مجامع عمومی به خواسته های مردم رسیدگی کنند

آیت الله اعرافی بیان کرد: امروز سالگرد ورود بانوی پاکی ها حضرت معصومه (س) به شهر قم است که با وجود با برکت ایشان این شهر دارای سابقه‌ای درخشان در تاریخ است.

وی با اشاره به شرایط بحرین گفت: فشارهایی بر شیخ عیسی قاسم در بحرین دیده می شود از طرفی در نیجریه و عربستان و یمن نیز فشارهایی نسبت به مظلومان شیعه وجود دارد که نگران کننده است که امید است پایه های ظلم آل سعود و اسرائیل از هم فروپاشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار