امام جمعه سی سخت با بیان اینکه ملت ایران در 9 دی سونامی بیعت با امام امت را به راه انداختند افزود :9 دی تجلی اراده ملی بود و باید این روز را تکریم بداریم تا درس عبرتی برای دیگران باشد.
کد خبر: ۳۴۷۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰ 23 December 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، خطبه های نماز جمعه این هفته ، متاثر از حوادث سال 88 و نمایش قدرت مردمی 9 دی بود.
خطیبان جمعه مناطق مختلف استان ، به برخی عوامل بوجود آمدن قتنه سال 88 یاد کردند و راهپیمایی مردمی 9 دی را در سراسر کشور رفع تهدید از نظام عنوان کردند و خواستار زنده نگه داشتن این روز برای خاموش نگه داشتن فتنه های بعدی شدند.
گزیده ای از سخنان امروز ائمه جمعه استان
امام جمعه دهدشت ظهر امروز در خطبه‌های نماز امروز گفت: ضربه‌ جبران ناپذیر فتنه‌گران بر نظام و ملتفتنه  88 را دشمن طراحی کرد و عده‌ای از درون ناآگاهانه و برخی هم به عمد وارد میدان شدند.
حجت الاسلام سید نصیر حسینی افزود: کسی که پایه‌های حکومت اسلامی را می‌لرزاند مجازاتش بسیار سنگین است گرچه این ها مورد رأفت نظام قرار گرفتند.
 حسینی افزود: در روز 9 دی 1388 از همه گروه‌ها و طبقات مردم زمانی که دیدند امنیت نظام و کشور در حال تهدید شدن است وارد میدان شدند.
 امام جمعه دهدشت با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن 9 دی، گفت: با زنده نگه داشتن روز 9 دی بستر فتنه‌های آینده خاموش می‌شود و مسئولان نظام باید صریح و بی پروا این فتنه را بشکافند و عوامل فتنه را محکوم کنند.
 امام جمعه گچساران گفت:جریان فتنه به هیچ وجه نباید به فراموشی سپرده شود چرا که از برون کشور طراحی و نشات گرفته بود و از خارج کشور حمایت و خط دهی می شد.
حجازی تصریح کرد:جریان فتنه 88یک مسئله بسیار عمیق و ریشه داری بود که نبایستی خیال کرد که تمام شده است .موضوع فتنه همیشه باید گفته شود تا نسل جوان و نوجوان ما خطر فتنه ها را همیشه احساس کنند و آماده هر گونه مقابله با توطئه ها و فتنه های دشمنان باشند.
امام جمعه یاسوج گفت: حماسه 9 دی نماد ولایتمداری، بصیرت و غیرت دینی آحاد ملت ایران بود که به خوبی با حضور گسترده آنان در راهپیمایی خلق شد.
حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی اظهار داشت: خلق حماسه 9 دی سبب شد بار دیگر انقلاب اسلامی فتنه‌های دشمنان را خنثی کند.
9 دی سونامی بیعت با رهبری
امام جمعه سی سخت به فرا رسیدن 9 دی به عنوان میثاق امت با ولایت اشاره کرد و ضمن تبریک به ملت ایران برای خلق این حماسه گفت:اتفاقات سال 88 به لحاظ اقتصادی ،سیاسی و اجتماعی هزینه هایی به کشور تحمیل کرد. خطیب جمعه سی سخت ابراز کرد :جریان فتنه جریانی برانداز بود که با دو جریان پشت صحنه و روی صحنه مدیریت و اداره می شد.
وی ادامه داد عوامل روی صحنه عده ای جوان فریب خورده و برخی اراذل اوباش ضد انقلاب بودند که به ساحت مقدس اباعبد الله جسارت کردند.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دنا با بیان اینکه مهمتر از عوامل روی صحنه عوامل پشت صحنه بود که هم اکنون در برخی جاها مسوولیت دارند تصریح کرد: حتی رهبر انقلاب در این باره تذکر دادند.
مصباح نژاد با اشاره به اینکه برخی مواقع از کابینه دولت حرفهای نا موجهی در باره فتنه بیرون می آید افزود:سخنان و راهنمایی های رهبری فصل الخطاب است و همه جریانات و گروهها بایستی در این دایره قرار بگیرند.
امام جمعه سی سخت با بیان اینکه ملت ایران در 9 دی سونامی بیعت با امام امت را به راه انداختند افزود :9 دی تجلی اراده ملی بود و باید این روز را تکریم بداریم تا درس عبرتی برای دیگران باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار