22مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: هزار تن انواع بذر اصلاح شده از طبقات و انواع مختلف بذری بین کشاورزان استان توزیع شده که در سال زراعی جاری با توجه به کاهش نزولات جوی عمده این بذرها از نوع زودرس و مقاوم به خشکی و کم آبی است.
کد خبر: ۳۴۸۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰ 24 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ حشمت زرین جوب روز شنبه  اظهار کرد: با توجه به مراحل پایانی کشت گندم در استان 44 هزار هکتار از اراضی به کشت گندم آبی و 80 هزارهکتار نیز به کشت دیم اختصاص یافته است.
 
 
زرین جوب یادآور شد: به علت کمبود و کاهش بارش ها از کشاورزان دیم کار خواسته شده که ارقام بذری خود را با تاخیر در زمین بکارند تا از میزان خسارت ها به علت خشکسالی کاسته شود.
 
وی در خصوص میزان کشت گندم در اراضی زراعی استان هم گفت: این میزان در مقایسه با کشت گندم در سال زراعی گذشته از نظر کشت تفاوت چندانی ندارد اما با تداوم کاهش نزولات جوی در مقدار برداشت ها بدون شک با کاهش محسوس برداشت گندم مواجه می شویم.
 
به گفته وی 256 هزار تن گندم طبق برنامه ریزی ها برای برداشت این محصول در بهار و تابستان سال آینده در نظر گرفته شده ولی با توجه به افت بارندگی پیش بینی ها حکایت از برداشت 200 هزار تن گندم دارد.
 
زرین جوب با بیان اینکه کشاورزان گندم کار از نوع آبی مشکلی در خصوص افت محسوس بارندگی ها ندارند، ابراز امیدواری کرد: کشاورزان دیم کار استان ایلام برای برداشت محصول پر بار در سال زراعی جاری شاهد بارندگی های زمستانه و بهاره مناسبی باشند.
 
به گزارش ایرنا، 125هزار هکتار از اراضی استان ایلام در سال زراعی 95 - 94 زیر کشت گندم رفته بود که از این مقدار 44 هزار هکتار اراضی آبی و 81 هزار هکتار اراضی دیم بوده است.
 
با توجه به بارندگی های مطلوب سال گذشته در مجموع از 265 هزار تن گندم معمولی و دروم از کشاورزان خریداری شد که 198 هزار تن آن را گندم معمولی و 67 هزار تن دیگر را گندم دورم تشکیل داد./م
 
 
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار