در جلسه شورای شهر تبریز صورت گرفت :
به گزارش تابناک تبریز، در جلسه امروز شورای شهر تبریز لایحه سرمایه گذاری خارجی احداث زباله سوز توسط شهردار تبریز مطرح و توسط شورای شهر تصویب شد.
کد خبر: ۳۴۸۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶ 25 December 2016
به گزارش تابناک تبریز، در جلسه امروز شورای شهر تبریز لایحه سرمایه گذاری خارجی احداث زباله سوز  توسط شهردار تبریز مطرح شد.
 
نجفی در دفاع از این طرح گفت: با اجرای این طرح اگر فقط هزینه ی دفع زباله حذف شود برای ماکافیست.نجفی در این مورد اضافه کرد؛ هرروز 1200تن زباله تولید می شود وهزینه دفع هرکیلو 50تومان است.

بر اساس این لایحه شرکت کلیم فرانسه در مدت سه سال در تبریز کارخانه تولید برق از زباله را احداث می کند و این قرارداد به صورت BOT  بوده و پس از 20 سال کارخانه به شهرداری واگذار خواهد شد.
 
بر اساس توضیح مهندس باغبان رئییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلاممپی شهر تبریز، شهرداری موظف است بر اساس این مشارکت، روزانه 1000 تن زباله به این شرکت تحویل دهد. همچنین برای احداث کارخانه هفت هکتار زمین مورد نیاز در اختیار این شرکت قرار خواهد گرفت.


اصغری مدیرعامل سازمان پسماند در خصوص بررسی گازهای خروجی این فرایند گفت: تکنولوژی ساخت فیلتر در اختیار این شرکت است و حاضر به انتقال آن به هیچ کشوری نیست ولی در خصوص گازهای خروجی این کارخانه تکنولوژی لازم در کشور وجود دارد و به صورت 24 ساعته مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
 
وی در پایان تاکید کرد: این شرکت بعد از 20 سال کارخانه را اورهال کرده و تحویل شهرداری خواهد داد.
پس از پاسخ به سوالات اعضای شورای شهر این لایحه با 18 رای موافق به تصویب رسید.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :