وکیل پایه یک دادگستری در استان بوشهر گفت: ضمانت اجرای منشور حقوق شهروندی آگاهی داشتن مردم از حقوقشان است و تازمانیکه مردم از حقشان اطلاع نداشته باشند، نمی توانند آنها را مطالبه کنند.
کد خبر: ۳۴۸۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱ 25 December 2016
رسول سعادت نیا افزود: هدف از تدوین حقوق شهروندی شفاف سازی حقوق مردم و دولت است و براین اساس مردم با آگاهی از حق خود، حقوقشان را از راه مجاری قانونی استیفا کنند.
وی اضافه کرد: بهترین ضمانت اجرایی حقوق شهروندی نهادهای مدنی است که می توانند با استناد به این منشور بهتر و بیشتر به آگاهی رسانی اقدام کنند.
سعادت نیا اظهار کرد: کانون وکلا بعنوان نهادی مدنی می تواند در فراگیر شدن حقوق شهروندی به کمک آموزش و پرورش آید و حقوق شهروندی را از سطح پایین مدرسه به صورت ساده و روان در سطح جامعه نهادینه کند.
وی بیان کرد: نهادهایی از جمله انجمن عکاسان نیز می توانند با برگزاری جشنواره هایی راجع به حقوق شهروندی در فراگیر شدن این حقوق نقش موثری ایفا کنند.
سعادت نیا افزود: دراین ارتباط کانون وکلای استان بوشهر برای تبیین حقوق شهروندی طرح 'وکیل معلم' را در دستور کار دارد که قرار است در قالب تفاهم نامه با آموزش و پرورش منعقد شود.
این وکیل پایه یک دادگستری در بوشهر گفت: طرح حقوق شهروندی یک مرجع جمع آوری شده است که دولت آن را یکپارچه و در دسترس عموم قرار داده تا آگاهی رسانی راحت تری انجام شود.
وی تاکید کرد: جامعه ای که به حقوق خود آگاه نباشد بطور حتم جامعه ای قانون مدار نخواهد بود و در ارتباط ملت با شناخت حقوق خود نسبت به رعایت این حقوق اقدام کند.
سعادت نیا گفت: با شناخت حقوق شهروندی و رعایت آن بسیاری از مشکلات و تنگناهای موجود در جامعه که بسیاری از آنها مربوط به حاکمیت نیست از میان برداشته می شود.
وی یادآور شد: آگاهی افراد نسبت به حقوق شهروندی باعث قانون مدار شدن شهر می شود و در این صورت نه حاکمیت و نه مرم نسبت به حقوق خود تعرض نمی کنند.
سعادت نیا گفت: وقتی شهروند قانونمدار باشد به رفتار غیرقانونی یک حاکم پاسخ مثبت نمی دهند و دنباله رو رفتار قانونی حاکم می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار